جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست طلاب برادران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت، از برگزاری نشست بررسی ضرورت آموزش "احکام کسب و کار" در این مدرسه داد.

حجت الاسلام اسدالله پرهیز در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس ، گفت: به منظور آشنایی حوزویان مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت با احکام شرعی در مورد معاملات و تجارت و آشنایی آنها با چگونگی و اهمیت کسب و کار، نشست ضرورت آموزش "احکام کسب و کار" ، سه شنبه 30 آذرماه سال جاری در این حوزه علمیه برگزار می شود.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی که با حضور اساتید و معاونین اجرایی این مدرسه برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ای شهرستان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) مرودشت اظهار داشت: در این نشست بررسی طلاب با مسائل حقوقی خریدار و فروشنده و اطلاعات کافی و لازم در رابطه با حلال بودن معامله آشنا شده و موانع این کار را به دلیل گرفتار نشدن به کسب حرام را از منظر احادیث و روایات فرا می گیرند.

حجت الاسلام پرهیز گفت: مستحبات کسب، مکروهات کسب و کار، احکام خرید و فروش، احکان نقد و نسیه و اقسام معامله از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست می باشد که اساتید پس از سخنرانی تولیت محترم به آن می پردازند و در رابطه با آن با حضور حوزویان به بحث و بررسی خواهند پرداخت.

وی در پایان گفت: این کارگاه به همت و تلاش معاونت های آموزش و تهذیب این مدرسه برای اولین بار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 313/44

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha