جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عماد

حوزه/ رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی هستند که عدم تعریف درست از وحدت یکی از آسیب ها و آفت های این تعامل و همکاری می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی عماد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این دونهاد عهده دار چند عرصه هستند که از جمله می توان به ؛ ارتقای سطح علمی، مهارتی، آموزشی و اخلاقی در جامعه را دارند و همچنین تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه بر عهده ایشان می باشد.

وی افزود: زمانی ما می توانیم در عرصه های مختلف به وحدت برسیم که در راستای ماموریت های اصلی خودشان که همان ارتقای فرهنگی و علمی ... ، شاخص های رشد و توسعه یافتگی است همکاری لازم را با هم داشته باشند و امروز ناظر به موقعیت جمهوری اسلامی و موقعیت انقلاب و موقعیتی که همه ما، جهان اسلام و جهان تشیع در آن قرار گرفته ایم مهمترین شاخصه ای که است، همکاری روشمندعلمی، فرهنگی، اجتماعی نهاد علمی حوزه و دانشگاه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر این اتفاق در سطوح مختلف از راهبردهای کلان تا اقدامات و هم فکری های لازم در این عرصه ها بتواند با همدیگر در یک کار مشترک و به تعبیری در یک میز کار مشترک حل مسأله بنشینند و ایفای نقش کنند، بدون تردید آن اهداف مدنظر امام (ره) در تحقق وحدت عملی شده و هم جهان اسلام از بسیاری از مخاطراتی که پیش روی آن است، نجات پیدا می کند.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه بیان داشت: با تحقق این راهبردهای کلان بدون شک بسیاری از این تحولاتی که در صحنه بین الملل در حال شکل گیری است به نفع ایران، انقلاب ، اسلام، تشیع و اهل بیت(ع) شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عماد در ادامه با اشاره به آفت ها و آسیب های این حرکت عظیم و ارزشمند گفت: « عدم تعریف درست از وحدت»، « دست نیافتن به نقشه راه و عمل مشترک»، « شعاری عمل کردن» و « عدم کنترل و پایش» از جمله این آسیب ها و آفت های سر راه این وحدت می باشد.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha