جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حماسه ۹ دی پاسخ دندان شکن به خیانت حامیان غرب بود و این حضور نشان داد مردم همیشه بیدارند و هرگز در مقابل توهین به شعائر ساکت نخواهند نشست.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیداراعضای طرح مطالعاتی مدرسه انقلاب اسلامی با بیان اینکه نباید حوادثی چون 9 دی را فراموش کرد به معنای فتنه  به سخنان حضرت علی(ع) اشاره کردند و گفتند:  آن حضرت در نهج البلاغه فرمودند« سرآغاز فتنه هوا و هوس است و  فتنه در حقیقت مخالفت با قرآن مخالفت است؛ اگر هر یک از باطل  و حق را عریان نشان دهند همه می فهمند. اما  زمانی که مقداری از باطل با حق را آمیخته می کنند در این صورت تشخیص آن ممکن نیست جزء برای اهل بصیرت.

 معظم له بیان داشتند: حامیان غرب روز 6 دی آنچه درتوان داشتنند علیه نظام  و انقلاب وارد میدان شدند و ملت ایران هم درروز 9 دی پاسخ محکمی به اربده کشی های آنها داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: اگر جامعه اسلامی غافل باشد باز دچار فتنه خواهد شد بنابراین با بصیرت و آگاهی می توان فتنه را خنثی کرد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: حماسه 9 دی، پاسخ دندان شکن به خیانت حامیان غربی بود و این حضور نشان داد، مردم همیشه بیدارند و هرگز در  مقابل توهین به شعائر ساکت نخواهند نشست.

ایشان شغل طلبگی را با ارزش ترین شغلها دانستند و گفتند: باید به طلبگی  افتخار کرد و شکر گزار آن باشیم، طلبگی ملزوماتی دارد ازجمله آن داشتن اخلاص و اراده قوی و مجهز شدن به علوم مختلف و تقوا برای اثر گذاری بیشتر است.    

معظم له بیان داشتند: شناخت زمان یکی دیگر از ملزومات دوران طلبگی است و اساسا شناخت زمان  بر هر عاقلی لازم  و ضروری است.

ایشان ابراز داشتند: اگر انسان نسبت به زمان و اوضاع جامعه شناخت درست نباشد، نمی تواند در حوادث مختلف تصمیم درستی بگیرد و از حوادث تحلیل درستی داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha