جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که فتنه ۸۸ خدمت به ‌آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: مردم انقلابی و بصیر در دفاع از انقلاب و ولایت منتظر خواص نمی مانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛"همایش بصیرت" ویژه روز 9دی با حضور سرلشگر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام ، مسئولین ، اقشار مختلف مردم، روحانیون و طلاب در مسجد حظیره برگزار شد.

سرلشکر محسن رضایی در این مراسم اظهار داشت: یزد سرزمین عجیب و مقدسی است و در طول انقلاب مددهای فراموش نشدنی به امت اسلام کرده است؛ علمایی که از این سرزمین برخاستند در عرصه‌های مختلف از جمله علم و جهاد خدمات زیادی به اسلام و ایران کردند که از جمله این خدمت‌ها تاسیس حوزه علمیه قم توسط آیت‌الله حائری یزدی است.

وی در ادامه فتنه 88 را یکی از بزرگترین فتنه‌های تاریخ ایران دانست و گفت: قیام 9 دی قیام بصیرت مردمی علیه این فتنه بزرگ بود.

رضایی با تاکید بر اینکه افرادی به دنبال فراموش کردن فتنه 88 هستند، خاطر نشان کرد: این افراد همان کسانی هستند که پس از انقلاب هم بیان کردند دیگر نیازی به حضور مردم در عرصه نیست و باید به خانه‌هایشان بروند.

وی با بیان اینکه تا قبل از فتنه 88 شاید 10 تا 12 فتنه در ایران رخ داد ولی این فتنه از حجم گستردگی بسیار بالایی برخوردار بود، عنوان کرد: وقوع شعار مرگ بر آمریکا در ابتدای انقلاب و زمان تسخیر لانه جاسوسی سبب شد که تمام جهان به ایران چشم بدوزند و از این شعار انگشت به دهان شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: 9 دی به این دلیل مهم است که پرده از موانع جدی انقلاب بر داشت و ملت ایران در این روز ثابت کرد که این انقلاب مربوط به خواص نیست، بلکه مربوط به تمام ملت ایران است و مردم منتظر عکس‌العمل خواص نمی‌مانند.

رضایی خاطرنشان کرد: 9 دی انقلاب بصیرت و انقلاب عبور ملت ایران از نخبگان بود و  این نشان دهنده پیشرفت سیاسی مردم و انقلاب است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این انقلاب با شعار مرگ بر فتنه گران در کنار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شاه یک قدم رو به جلو بود، عنوان کرد: ملت ایران نشان داد که از شعور، آگاهی و درک مسائل سیاسی از دیگر ملت‌ها بالاتر است.

رضایی  خاطرنشان کرد: انتخابات 88 و حضور بیش از 40 میلیونی مردم ایران تیری بر آمریکا و اسرائیل بود ولی فتنه 88 دوباره به استکبار امید جدیدی داد و آنها برای براندازی نظام امیدوار شده بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فتنه 88 سبب تعطیلی 10 ماهه سرمایه‌گذاری در کشور شد، گفت: این فتنه اقتصاد کشور را به مدت 10 ماه تعطیل کردند و میلیاردها تومان هزینه به کشور وارد کرد، پیچیدگی مسئله هم در این بود که حق و باطل به راحتی قابل تشخیص نبود.

وی  خاطر نشان کرد: کار فتنه گران به جایی رسید که پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع) را آتش زدند و همین موضوع سبب شد که صبر مردم به پایان برسد و در 9 دی طومار آنها را در هم بپیچند.

رضایی با اشاره به اینکه برای ادامه مسیر انقلاب لازم بود که بصیرت ‌افزایی و تشخیص مرز بین حق و باطل مشخص شود، افزود: مردم ایران بعد از فتنه 88 کاملا حواسشان جمع است و با بصیرت به تمام موارد نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دوم یاس و ناامیدی دشمن از این ترفند بود و فهمیدند که حتی با فتنه هم نمی‌توانند در زمینه براندازی نظام گام بردارند و علت اینکه بعد از این فتنه به تحریم‌های به قول خودشان کمرشکن روی آوردند به دلیل همین احساس ناامیدی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: امروزه دشمنان فهمیدند که ملت ایران از طریق فتنه از پای در نمی‌آیند و این طور نیست که با یک فتنه اقدام به ایجاد ناامنی در کشور کنند و این ناامنی به براندازی نظام ختم شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha