شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه علمیه امام صادق(ع)مهریز

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اهمیت حوزه انقلابی گفت: حوزه و انقلاب دو قطب جدایی ناپذیر هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در بازدید از مدرسه علمیه امام صادق(ع)مهریز، در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، در خصوص حوزه انقلابی اظهارداشت: حوزه و انقلاب دو قطب جدایی ناپذیر هستند و حوزه های علمیه باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند.

مدیر حوزه علمیه یزد در ادامه به لزوم آگاهی طلاب مدارس علمیه از مسائل سیاسی اشاره کرد و گفت: البته آگاهی سیاسی با سیاست زدگی بسیار متفاوت است و سیاست بدون بصیرت باعث گمراهی فرد می شود.

وی، نخستین شرط حوزه انقلابی را خوب درس خواندن طلاب است برشمرد و افزود: خوب درس خواندن و پاسخگویی به شبهات فضای مجازی و حقیقی از وظایف روحانیون و طلاب است که این امر بایستی به بهترین نحو انجام گیرد تا مثمر ثمر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با تاکید بر اینکه طلاب باید در حوزه درس خواندن را جدی بگیرند تا در آینده فردی موفق و در کشور مفید باشند، گفت: درس خواندن و فروتنی دو امر مهم برای طلاب است که علاوه بر موفقیت در درس، باید از نظر اخلاق هم موفق باشند و به جامعه خدمت کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه دومین شرط حوزه های علمیه، آگاهی از اوضاع و احوال جهان است، اذعان کرد: طلاب باید در همه عرصه ها حضور داشته و از اوضاع سیاسی و اجتماعی جهان باخبر باشند، ولی باید از سیاست زدگی پرهیز کنند.

وی، تقوا را یکی از شروط مهم و اصلی حوزه های علمیه نام برد و گفت: تقوا کوچک ترین کلمه ای می باشد که برکت دنیا و آخرت در آن خلاصه شده و موجب عزت پیغمبران الهی گردیده است و بدون تقوا هیچ کدام از شروطی که به آنها اشاره شد اثر گذار نیست و تقوا مهم ترین و اصلی ترین شرط برای حوزه های انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در پایان گفت: شما طلاب باید نسبت به رسالت و مسئولیت خطیری که برعهده دارید تامل و تفکر داشته باشید و با تقویت ملزومات طلبگی در جهت خودسازی خود دیگران و همچنین تقویت پایه های اسلام گامی موثر و مفید بردارید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha