جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای در بسیاری از معادلات جهانی و منطقه ای به خود اختصاص داده است، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب یکی از ماموریت های امروز روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت‌الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این روزها را یادآور اوج مبارزات ملت ایران در برابر رژیم طاغوت دانست و گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی در چنین روزهایی با وحدت و همبستگی، رژیم طاغوت را برچیدند و یک حکومت دینی و بر پایه رأی مردم پایه گذاری کردند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) از آغاز مبارزات تا آخرین لحظه عمر بابرکتشان هیچ ترسی از قدرت های جهانی نداشتند؛ خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایمان راسخ و تقوای الهی امام خمینی(ره) بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای غربی به دلیل منافع سیاسی و اقتصادی خود در منطقه از رژیم طاغوت حمایت می کردند، بیان داشت: همه امید رژیم سابق نیز حمایت های آمریکا و دیگر کشورهای غربی از رژیم بود.

وی با بیان این که اعدام، تبعید، زندان و شکنجه علما، روحانیان و مردم انقلابی ذره ای از اراده مبارزان انقلابی کم نکرد و تا آخرین لحظه در برابر حاکمان فاسد آن زمان ایستادگی و مقاومت کردند، بیان داشت: رژیم طاغوت در برابر خروج ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) مجبور به تسلیم شد.

حجت الاسلام طبرسی، حضور در صحنه مردم را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که مردم حتی یک لحظه امام(ره) و پیشوای خود را تنها نگذاشتند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین پشتوانه های نهضت را حضور در صحنه مردم می دانستند، چون اگر مردم نبودند این انقلاب الهی به ثمر نمی نشست.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران توانست یک تاريخ جديدي را نه تنها براي ملت ايران، بلكه براي جهان اسلام و همه مستضعفان و ستم‌ديدگان جهان رقم بزند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای در بسیاری از معادلات جهانی و منطقه ای به خود اختصاص داده است، لذا تبیین دستاوردهای انقلاب یکی از ماموریت های امروز روحانیت است.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: علم و اخلاق در حوزه های علمیه باید همزمان مورد توجه و تقویت قرار گیرد.

وی با بیان این که علم بدون تقوا موجب گمراهی و انحراف خواهد شد، تصریح کرد: امروز می بینیم بسیاری از کشورها که از علم و تکنولوژی بالایی برخوردار هستند، اما به دلیل نداشتن تقوا درگیر انحرافات هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، توجه به اخلاق را زمینه ساز تعالی و سعادت حقیقی طلاب و روحانیان برشمرد و افزود: کسب تقوا باید مهم ترین و اولویت دار ترین هدف یک طلبه در دوران زندگی طلبگی قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که رفتار و اعمال طلاب و  روحانیان باید عامل تقویت جایگاه روحانیت در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: امروز مردم رفتار طلاب و روحانیان را با جدیت دنبال می کنند به همین دلیل باید از برخی رفتارهای نادرست در جامعه به شدت پرهیز شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha