جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرحوم آیت الله قاضی دزفولی ، امام جمعه فقید و نماینده حضرت امام در دزفول

حوزه/ اساتید و طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی(ره)، همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر سی و یکمین سالگرد ارتحال این عالم وارسته و انقلابی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مراسم گرامیداشت سی و یکمین ارتحال آیت‌الله قاضی، همزمان با سومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری در مدرسه علمیه منتسب به ایشان برگزار شد.

در این مراسم که همراه با برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله قاضی گرامی داشته و از زحمات گران‌قدر ایشان در همراه کردن جوانان برای پیوستن به جریان مبارزه علیه رژیم پهلوی، تجلیل شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام بیگدلی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول، ضمن بیان خاطرات خود از مرحوم آیت‌الله قاضی، ایشان را الگویی موفق و کارآمد برای طلاب جوان معرفی کرده و اظهارداشت: آیت‌الله قاضی یک عالم عامل به تمام معنا بود و در معرفت به خداوند متعال را در همه شئون زندگی خویش رعایت می‌کرد.

امام جمعه موقت دزفول، با اشاره به اقدامات مرحوم آیت‌الله قاضی در دوران قبل از پیروزی انقلاب، گفت: ایشان در دورانی که هیچ عالمی توان مقابل با رژیم را نداشت، یک تنه با توکل به خداوند متعال قیام کرده و با همراه کردن جوانان و هدایت آنان در مسیر مرجعیت دینی، شعله‌های خشم و آتش مردم نسبت به اقدامات رژیم را روشن و جامعه را بیدار نمود.

همچنین حجت‌الاسلام کیانی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی، در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به خدمات ارزشمند ایشان در دوران‌های مختلف ایران، بیان داشت: مرحوم آیت‌الله قاضی، علاوه بر اینکه پیشقراول حرکت‌های انقلابی بودند در راه‌اندازی مدرسه علمیه و تربیت طلاب نیز پیشگام بوده و برای هدایت فکری و معنوی جامعه و همچنین اصلاح و تقویت فرهنگ دینی مردم تلاش‌های بسیاری می‌نمود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha