جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

حوزه/ طلبگی، مسیر با برکت و با ارزشی است، در این راه شخصیتهای چون مرحوم آیت الله بهجت(ره)، امام راحل، شهید مطهریها و دیگر افراد قدم گذاشته اند و توانستند با تلاش و کوشش خود انسان موثری برای خود و جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی پیش از ظهر امروز در اولین هم اندیشی اساتید مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) با والدین طلاب که در این مدرسه علمیه در قم برگزار شد به جایگاه احترام و پیروی از آنها در قرآن و سخنان اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: قرآن اطاعت از والدین را بعد از اطاعت خود واجب می داند؛ می فرماید« اگر کسی به پدر و مادر خود احترام بگذارد و تکریم کند قطعا عاقبت به خیر خواهد شد».

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه نفس والدین در تربیت فرزندان سازنده است، افزود: این مسئله نشان دهنده این حقیقت است که والدین جایگاه با عظمتی در دستگاه ربوبیت دارند.

وی با بیان اینکه خیلی از بزرگان از احترام به والدین به مقامات عالیه رسیدند، اظهار داشت: مسیر طلبگی، مسیر با برکت و با ارزشی است، دراین راه شخصیتهای چون مرحوم آیت الله بهجت(ره)، امام راحل، شهید مطهری ها و دیگر افراد قدم گذاشته اند و توانستند با تلاش و کوشش خود انسان موثری برای خود و جامعه باشند.

وی خطاب به طلاب افزود: طلبگی نعمتی است که خدا به شما جوانان عنایت کرده و لازم است این موقعیت را قدر دانست و برای قدر دانی از این نعمت تلاش کرد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ابراز داشت: والدین نیز لازم  است برای موفقیت فرزندان درابعاد مختلف تلاش و مراقبت کنند و اجازه ندهند افکار جوانان به مباحث غیر ارزشی آلوده شود.  

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: معصوم(ع) در روایتی فرمودند«  اهل  نفاق نباشید و به پیامبر(ص) در رفتار و سبک زندگی اقتدا کنید، تا بتوانید انسان مؤثری باشید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha