شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شمس/ مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در طول سال ایام بسیاری برای تبیین ارزش‌های دینی به نسل جوان جامعه است، فاطمیه را یکی از بهترین فرصت ها برشمرد و تاکید کرد: باید از ظرفیت ایام فاطمیه (س) برای واکسینه کردن جامعه اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی به بهترین نحو استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با تسلیت به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) با بیان اینکه در بررسی ابعاد شخصیت حضرت فاطمه(س)، موضوع تولد ایشان یكی از جنبه های راز گونه و پیچیده ای می باشد كه دارای برنامه ریزی طولانی الهی بوده است.

 مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: همان گونه كه زندگی كوتاه دنیوی آن بانو هنوز سرشار از ناگفته های زیاد و نامعلوم بودن مدفن شریف ایشان سال هاست دل عاشقان را داغدار ساخته و قدرش همچون قبرش ناشناخته مانده، تولّد آن بانوی مظلوم نیز سِرِّ غامض و سر به مُهری است كه فقط نكاتی از آن، از طریق سخنان فرزندان بزرگوارش به ما رسیده و برای شنیدن همین نكات هم، ظرف ذهن ما بسی كوچك و كم حجم است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) طبق آیه‌ تطهیر از هرگونه ناپاکی، منزّه است گفت: طبق سوره کوثر، منبع و مصداق خیر کثیر و طبق داستان مباهله، حضور در کنار پدر بزرگوارشان پیامبر مکرّم حضرت محمّد مصطفی(ص)، شوهرشان حضرت علیّ مرتضی(ع) و فرزندان ارجمندشان حَسَنین (ع) اتمام حجت الهی به رهبر مسیحیان و مخالفان شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با تاکید بر اینکه تفکر و اندیشه، عبرت آموزی، تقویت ایمان، الگو گرفتن، درس وحدت، ریشه یابی و حل مشکلات، احیای دین و ایمان، ارتباط با بزرگان و درس دین داری و تقوا از مباحث زندگانی و سیره معصومین(ع)و بویژه حضرت فاطمه(س)است.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در طول سال، روزهای بسیاری برای تبیین ارزش‌های دینی به نسل جوان جامعه است، ایام فاطمیه را یکی از بهترین فرصت ها برشمرد و تاکید کرد: باید از ظرفیت ایام فاطمیه (س) برای واکسینه کردن جامعه اسلامی در مقابل تهاجمات غرب به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی با اشاره به فرمایش حضرت محمد(ص) و اینکه حضرت زهرا (س) نه تنها به‌عنوان برترین بانوی اسلام است که سرور زنان کل بشریت است، ابراز داشت: حضرت مریم(ع) بهترین زنان عصر خویش بود، ولی فاطمه زهرا (س) بهترین و سرور زنان دو عالم است که عظمت او به حدی است که رضایت او رضایت خدا و خشم او خشم خداست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در پایان گفت: مردم مسلمان و متدین استان یزد امسال نیز مانند سال های گذشته با شرکت در دستجات عزاداری، پخش نذورات و انفاق به مستمندان، ارادت خالصانه خود را نسبت به دخت گرامی پیامبر اسلام و خاندان آل محمد (ص) ابراز داشتند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha