جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انجمن مطالعات سیاسی

حوزه/ عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم، تبیین اندیشه سیاسی اسلام را یکی از ماموریت های مهم روحانیت در دنیای کنونی برشمرد.

حجت الاسلام محمد علی حسینی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این  مطلب که  تبیین اندیشه سیاسی اسلام یکی از ماموریت های مهم روحانیت در دنیای کنونی است ابراز داشت: ما باید بتوانیم در دنیای امروز حقانیت و درستی اندیشه اسلام به خصوص در عرصه سیاسی را به جهان نشان دهیم و در این راستا البته نیاز به مجاهدت علمی، فکری و فرهنگی و نیز به خصوص تلاش های رسانه ای کاملاً احساس می شود.

وی افزود: بی شک در این باره هم حوزه و هم دانشگاه و علی الخصوص نخبگان و متفکران آن ها وظیفه و رسالت مهمی بر دوش دارند که باید در قالب فعالیت های علمی و پژوهشی و نیز سمینارها و همایش های علمی به بخشی از آن جامه عمل بپوشانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (ره) همچنین خاطرنشان کرد: وضع امروز بشریت نشان می دهد که اندیشه غربی و شرقی به خصوص در عرصه سیاست و حکمرانی نتوانسته باعث سعادت بشر شود و لذا ما باید نسخه موفق اسلام سیاسی که برگرفته از اندیشه قرآنی و کلام اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

وی اضافه کرد البته نگاه خلاقانه و حرف نو و تازه زدن تا حدود زیادی دشوار است اما به هر حال در دنیای امروز این مباحث به ویژه با نگاه کاربردی و عینی خریدار دارد و باعث توجه همگان به این گونه مقولات علمی می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha