جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

امام‌جمعه شیروان با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های دهه دوم ماه رجب ایام اعتکاف است، گفت: اعتکاف از برنامه‌های مهم، سازنده و اخلاقی برای انسان‌های عارف و مؤمن است که انسان در این ایام ارتباط خود را با دیگران محدود کرده و ارتباطش را با خداوند متعال قوی‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: اعتکاف در اکثر ادیان وجود دارد و حتی پیامبر اکرم (ص) نیز قبل از اسلام در غار حرا معتکف می‌شدند.

وی افزود: اعتکاف فرصتی معنوی است که بندگان خدا در این ایام توفیق می‌یابند به ندای الهی لبیک گفته و از زندگانی مادی دست کشیده و بیش‌ازپیش به معنویت روی بیاورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: مناسبت‌های عبادی یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای احیای ارزش‌های دینی است که بعد از پیروزی انقلاب توسعه یافت و هرسال شاهد حضور پرشور مردم بخصوص جوانان در این آیین‌های عبادی هستیم.

وی اظهار داشت:  معنویت افزایی در جامعه با ارتباط و انس با خدا برقرار می‌شود و در جامعه دینی یکی از روش‌های گسترش فضائل دینی، اعتکاف است.

حجت‌الاسلام‌ کوثری با بیان این که ماه رجب شرافت ذاتی و مضاعف دارد و انسان می‌تواند در این ماه صفت‌های نیک را در خود احیا کند، خاطرنشان کرد: اعتکاف هم از فرصت‌های طلایی این ماه برای تربیت شدن و فکر کردن به اعمال خود است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha