جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: روحانیت در برهه حساسی مثل انتخابات بایستی نقش مهم خود که روشنگری و هدایت مردم است را بخوبی انجام دهد و در این اهتمام ویژه و خاصی داشته باشد.

حجت الاسلام سید محمد شریف کوهستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ با بیان اینکه هر زمان به آیات و روایات بنگرید یک وظیفه بزرگ بر عهده روحانیت است و آن هم حفظ مواریث همه انبیاء و امامان معصوم(ع)می باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: امروزه همتی می طلبد که در حفظ و انسجام این مواریث، مثل گذشته که قدم های خوب و موثری برداشته شده است، عمل کنیم و نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص تحسین عالمان دینی، گفت: ایشان می فرماید:«   العلماء ثلاثة: رجل عاش به النّاس و عاش بعلمه، و رجل عاش به النّاس و أهلك نفسه، و رجل عاش بعلمه و لم يعش به غيره /  دانشوران سه قسمند مردى كه مردم از او سود برند و او نيز از علم خود سود برد و مردى كه مردم از او سود برند و خود را هلاك كند. و مردى كه از علم خود سود برد و ديگرى از او سود نبرد.

حجت الاسلام شریف کوهستانی با بیان اینکه عالم جامعه را حیات می بخشد و نباید نسبت به مسئله مهمی مثل انتخابات بی تفاوت علم کند، افزود: خداوند در سوره نور آیه 62 می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ / جز اين نيست كه مؤمنان كسانى‏ اند كه به خدا و پيامبرش گرويده‏ اند و هنگامى كه با او بر سر كارى اجتماع كردند تا از وى كسب اجازه نكنند نمى ‏روند».

وی خاطر نشان کرد: آیه 62 سوره نور به روحانیت که همیشه چشم و چراغ و مشعل داران هدایت جوامع بشری در طول تاریخ بوده اند و در حقیقت باید گفت که پرونده بسیار زیبا و اوراق زندگی تاریخ روحانیت بسیار درخشان است می گوید که نسبت به مسائل اجتماعی بی توجه نباشید و برای آگاهی مردم در زمینه های مختلف تلاش کنید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان اظهار داشت: روحانیت در برهه حساسی مثل انتخابات بایستی نقش مهم خود که روشنگری و هدایت مردم است را بخوبی انجام دهد و در این اهتمام ویژه و خاصی داشته باشد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha