جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حائری

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی تاکید کرد: دشمن با شبهه افکنی، نشان دادن چهره خشن از اسلام و رواج فساد اخلاقی درصدد نفوذ در بین مردم و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حائری در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان نیشابور، با بیان اینکه دشمن با شبهه افکنی، نشان دادن چهره خشن از اسلام و رواج فساد اخلاقی درصدد نفوذ در بین مردم و جوانان است، گفت: این درحالی است که اگر پایه اعتقادات آن‌ها قوی باشد هجمه‌های دشمن نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند.
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی توجه به مقوله هدایت و فرهنگ را فلسفه وجودی روحانیت دانست و گفت: روحانیت متکفل دین و اخلاق در جامعه اسلامی است و از این رو باید به‌ عنوان یک طلبه در مسائل مختلف فرهنگی حضور پررنگ داشته باشد.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حائری آیه شریفه «وَاَنْذِرْ عَشیرَتَکَ الاَقرَبینَ» را معیار فعالیت‌های تبلیغی دانست و خطاب به حاضران گفت: از نزدیکان و اقوام خود برای تبلیغ دین شروع کنید؛ با جوانان فامیل جلسات دوستانه خانوادگی برگزار کنید و با آن‌ها از طریق فضای مجازی در ارتباط باشید.
وی شیوه‌های تبلیغ پیامبر(ص) را الگوی تبلیغی مناسبی برای مبلغان دانست و ابراز کرد: اگر بخواهیم در امر تبلیغ موفق باشیم باید راه پیامبر(ص) را برویم تا این مسئولیت سنگین با موفقیت انجام شود.
این استاد حوزه خراسان با اشاره به آیه شریفه «بَلِ اللَّهُ یَمُنُّ عَلَیْکُمْ أَنْ هَدَاکُمْ لِلْإِیمَانِ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ» گفت: خداوند در قرآن کریم به خاطر نعمت هدایت به‌عنوان برترین نعمت، بر انسان منت نهاده چراکه اگر هدایت و معرفت نباشد، زندگی پوچ و بی‌معنا خواهد بود.
 مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی در پایان ضمن تشریح فعالیت‌های 24 ساله این مرکز، گفت: با وجود اینکه آمار طلاب مراجعه‌ کننده به مرکز استان بسیار بالاست، ولی همکاران ما در این مرکز تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات طلاب و روحانیون و خانواده‌های آن‌ها انجام می‌دهند.
وی با اشاره به خدمات فرهنگی، رفاهی و درمانی مرکز خدمات، اظهار کرد: هدف ما در مرکز خدمات برنامه‌ریزی برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی طلاب است تا با ایجاد فراغت نسبی، به درس و بحث و کارهای علمی بپردازند.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha