جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی حبیبیان

حوزه / رئیس ستاد اقامه نماز یزد با اشاره به اجرای طرح حضور روحانیون در مهدهای کودک، یادآور شد: در قالب این طرح، روحانی در مهد های کودک حضور یافته و آموزش های فرهنگی لازم را به شیوه های بسیار خوب به کودکان ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام علی حبیبیان، رئیس ستاد اقامه نماز یزد، در  نشست شورای اقامه نماز استان با بیان اینکه اولین وظیفه حکومت اسلامی اقامه نماز است گفت: یکی از وظایف حاکمیت فراهم کردن زمینه اقامه نماز است که باید شرایط آن را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد با اشاره به اینکه باید مردم را ترغیب کنیم تا نماز را به جماعت و در مساجد بخوانند، افزود: اجرای این مهم میسر نمی شود، مگر اینکه از دوران کودکی و نوجوانی شروع کرده و آنها را به خواندن نماز در مساجد ترغیب کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز یزد با اشاره به اجرای طرح حضور روحانیون در مهدهای کودک، یادآور شد: در قالب این طرح، روحانی در مهد های کودک حضور یافته و آموزش های فرهنگی لازم را به شیوه های بسیار خوب بهکودکان ارائه می دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد همچنین خواستار ارائه آموزش های لازم در زمینه نماز و ابعاد مختلف آن در مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان شد و تاکید کرد: طرح «مکنت» نیز از طرح هایی است که امید داریم در شهرستان خاتم اجرایی شود.

حجت الاسلام حبیبیان تصریح کرد: فضا سازی شهری نیز برای اقامه نماز و همچنین برپایی آن در مساجد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید شهرداری ها در این خصوص طرح هایی را اجرایی کند.

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان خاتم گفت: باید به تناوب روشهای جذب به نماز خواندن را عوض کرده و ضمن آشنایی با سلایق مختلف بر حسب آنها فرهنگ نماز را ترویج داده و موجب برپایی نماز در مساجد باشیم.

فرجام فاضلی بر حضور روحانی جهت آموزش های فرهنگی لازم در مدارس شهرستان تاکید کرد و افزود: با اجرای این طرح می توانیم ضمن ایجاد انگیزه برای اقامه نماز جماعت و حضور در مساجد سوالاتی که در این زمینه برای دانش آموزان وجود دارد پاسخگو باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha