جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام داوود زارع

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: اهل منبر باید علاوه بر محبوب بودن در بین مخاطبان، با دردهای جامعه آشنا باشند و سخنان خود را مختصر و پراثر بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام داوود زارع، صبح امروز در جمع طلاب خواهر کرمانشاه با تاکید بر ضرورت استفاده از روزهای پایانی ماه شعبان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در پیش است، ماهی که درهای رحمت خداوند بر روی بندگانش باز می شود، پس خود را باید برای این ضیافت الهی آماده کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ادامه داد: باید طلاب و دوستداران اهل بیت علیهم السلام از این روزهای باقیمانده ماه مبارک شعبان برای خودسازی و آماده سازی خود برای ورود به ماه رمضان بهترین و بیشترین بهره را ببرند.

حجت الاسلام زارع تاکید کرد: انسان باید در باطن و ضمیر خویش همیشه به یاد خدا و تعمق در باطن هستی باشد، زیرا کسی که در هر جا و مکان به یاد خداوند می باشد، کمتر به گناه آلوده می شود، زیرا به هر کجا که بنگرد نشانه های او را می بیند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه به ویژگی های یک منبر خوب و با نتیجه اشاره کرد و افزود: اهل منبر  باید علاوه بر محبوب بودن در بین مخاطبان، به دردهای جامعه آشنا باشند و سخنان خود را مختصر و پراثر بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های یک منبر خوب، سادگی در گفتار فرد منبری برای درک راحت مخاطبین است، یعنی منبر باید دارای ویژگی کاربردی برای شنونده باشد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به اینکه اهل منبر و خطبا باید بابصیرت و دشمن شناس باشند، ادامه داد: خطیب باید از منابع عظیم قرآن کریم و دیگر کتب مذهبی در معرفی راه درست و بصیرت افزایی بیشترین و کاربردی ترین بهره را ببرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: امروز در دنیایی قرار داریم که به عصر ارتباطات و دنیای مجازی معروف شده است و این ویژگی به جز چند جنبه مثبت، دارای زیان های جبران ناپذیری همانند از بین رفتن عاطفه ها، افزایش طلاق، دوری شدن افراد خانواده از هم و سرد شدن روابط بین اقوام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha