جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی/ امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: در صورتی که برای مردم ملموس شود که دولت برای آنها خدماتی انجام داده و برایشان مشخص شود که این خدمات توسط مالیات هایی که پرداخت شده، قطعا در پرداخت مالیات راحت تر و بهتر عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در دیدار مدیران مالیاتی استان یزد با اشاره به اینکه اصل مالیات برای اداره امور کشور ضروری و لازم است، اظهار داشت: در اینکه مالیات باید به دولت پرداخت شود، هیچ حرفی نیست، ولی نحوه و شرایط دریافت مالیات اهمیت دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه در ارتباط با این موضوع از امام علی(ع) روایت‌هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند دولت باید کاری انجام دهد تا مردم این کار و نتیجه آن را ببینند و آن وقت به دولت مالیات پرداخت کنند، اگر کاری نکنیم و مردم خدمات دولت را نبینند نمی‌توان از آنها مالیات گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، مسئله دوم در ارتباط با بحث گرفتن مالیات را اعتماد به مردم دانست و افزود: امام علی(ع) بر اعتماد به مردم در دریافت مالیات تاکید کرده‌اند.

آیت‌الله ناصری یزدی اضافه کرد: این که مردم گفتند این قدر کار کردند و درآمد داریم را قبول کنید و به مردم اعتماد داشته باشید، نباید به گونه ای باشد که مردم احساس کنند در حال پرداخت پول زور هستند.

امام جمعه یزد در ارتباط با نحوه گرفتن مالیات هم افزود: نحوه گرفتن مالیات و نحوه برخورد با مردم در این موضوع از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که پرداخت مالیات به صورت کامل ممیزی و روی برنامه و مکانیزه باشد، مشکل کمتری وجود دارد و کار دریافت و پرداخت مالیات راحت‌تر است، ولی اگر بخواهیم همینطور مثل سبک سابق عمل کنیم، با مشکلات فرهنگی روبرو هستیم و افرادی که اقدام به حساب و کتاب در این زمینه می کنند، باید با حساسیت و رفتار خوب عمل نمایند و مراقب باشند که اشتباه نکنند و به مردم فشار اضافه وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: در صورتی که برای مردم ملموس شود که دولت برای آنها خدماتی انجام داده و برایشان مشخص شود که این خدمات توسط مالیات هایی که پرداخت شده، قطعا در پرداخت مالیات راحت تر و بهتر عمل می کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha