جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدویت

حوزه/ دشمنان با تمام توان و با بهره گیری از ابزارهای متعدد تبلیغی، تلاش می کنند نقش کلیدی زنان که همان تربیت نسلی صالح و مومن است را کمرنگ نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛ حجت الاسلام حبیب کاظمی، امروز در نشست «مهدویت و نقش بانوان در تربیت نسل مومن و انقلابی» در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر گفت: طلاب با تدبر در آیات قرآن و انس با این کتاب انسان ساز الهی و همچنین تدبر در احادیث و روایات رسیده از ائمه معصوم (ع) تلاش نمایند روز به روز بر خودسازی معنوی خود بیافزایند.

وی با اشاره به اینکه مراقب از نماز اول وقت و حضور قلب در خواندن نماز، قرآن و ادعیه از نکاتی است که منتظران واقعی امام عصر (عج) باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، خاطر نشان کرد:طلاب می توانند برای موفقیت در امر خودسازی نفس و تبلیغ اثرگذار در جامعه با توسل به اهل بیت (ع)، رسالت تربیتی و اخلاقی خود را در جامعه انجام دهند.

پژوهشگر دینی با بیان اینکه امروز وظیفه خواهران مبلغه وظیفه ای خطیر و تربیتی است، ابراز داشت: مبلغان باید با نگاه تربیتی معنوی در جهت پرورش و تربیت نسلی مومن و نواندیش تلاش نمایند .

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که تربیت امری ظریف، دقیق و رسالتی سنگین است، خاطر نشان کرد: پایه و محتوای تربیت مبلغان در جامعه باید به سمت و سوی اشاعه سبک زندگی اسلامی-ایرانی پیش رود .

وی با تاکید بر اینکه اشاعه و گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی مقدمه ای برای تربیت اسلامی و اخلاقی است، گفت: مبلغان تلاش نمایند سبک زندگی اسلامی را در ابعاد گوناگون زندگی به ویژه پوشش، ازدواج آسان، چیدمان زندگی، آداب و رسوم و ... تبلیغ و نهادینه کنند .

این کارشناس دین با تاکید بر اینکه نقش خواهران طلبه در امر تربیت از نقش آموزش و پرورش هم خطیرتر است، بیان داشت: زنان رکن اصلی و ستون تربیتی خانواده هستند و از این رو خواهران مبلغ باید پیوند میان خانواده با قرآن و اهل بیت(ع) را در جامعه مستحکم نمایند.

حجت الاسلام کاظمی در پایان گفت: دشمنان با تمام توان و با بهره گیری از ابزارهای متعدد تبلیغی تلاش می کنند نقش کلیدی زنان که همان تربیت نسلی صالح و مومن است را کمرنگ نمایند، لذا ضروری است خواهران طلبه برای تقویت و اثرگذاری این جایگاه خطیر همتی والا داشته باشند و با دلسوزی و اخلاص در جهت گسترش معنویت روزافزون در جامعه بویژه در خانواده ها همت خود را مضاعف نمایند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha