جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

حوزه/ عضو هیئت امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان اینکه باید اساتید حوزه های علمیه در راستای روشنگری و بصیرت افزایی اقدام کنند، گفت: در واقع باید این گونه تشکل ها در برخی از عرصه ها به صورت آتش به اختیار عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، امروز در هتل محمد رسول الله(ص) مشهد در جمع اساتید بسیجی حوزه علمیه تهران با بیان اینکه اساتید حوزه های علمیه باید در راستای روشنگری و بصیرت افزایی اقدام کنند، نسبت به آینده تشکیلات بسیج اساتید و طلاب ابراز امیدواری کرد و افزود: در واقع باید این گونه تشکل ها در برخی از عرصه ها به صورت آتش به اختیار فعال شده و جهادی عمل کنند.

عضو هیئت امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان این که باید طلاب را در حوزه های علمیه به صورت انقلابی تربیت کرد، گفت: اساتیدی انقلابی هستند که فرهنگ اهل بیت(ع) را اشاعه می دهند؛ در واقع تربیت طلاب و اساتید انقلابی حاصل مطالعات و برداشت های دقیقشان از منابع مستند دینی و آموزش های کارآمد است و البته باید برنامه های جدی برای حوزه های علمیه در خصوص انقلابی گری نیز تدوین شود.

*بسیج اساتید حوزه های علمیه آتش به اختیار باشد

وی به نقش اثرگذار طلاب و حوزه های علمیه در رفع مشکلات مختلف مردم اشاره کرد و با بیان اینکه امروز باید بسیج اساتید و حوزویان از همه اقشار جامعه فعال تر، پویا تر و پر جنب و جوش تر باشند، تصریح کرد: بسیج طلاب باید بتواند در قبال جریانات مختلفی که در کشور پیش می آید موضع گیری کرده و آتش به اختیار عمل کند.

عضو هیئت امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان این که تلقی از بسیج اساتید حوزه های علمیه آن است که این مجموعه را به مثابه تشکیلات آتش به اختیار بدانیم و تلقی درستی از آن داشته باشیم، ابراز کرد: اساتید حوزه های علمیه باید با نشست های مستمر در طی سال به دنبال حل مشکلات مردم آنهم به صورت آتش به اختیار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه روحانیت در بسیج رسالت هایی برعهده دارند که باید نسبت به این وظایف به خوبی پایبند باشند، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم نقش خودمان به عنوان روحانیت را به خوبی ایفا کنیم باید با تلاش زیاد در طی نشست های مستمر نسبت به جریانات کشور تصمیم گیری و پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و ایشان را تنها نگذاریم.

وی با بیان این که نباید میان دین و سیاست انفکاک ایجاد شود، تصریح کرد: باید احادیث را آنگونه که بایسته و شایسته است برای جامعه تبیین کرد تا نگاه مردم با شناخت حق و حقیقت به دین بیش از پیش باشد و تقوای جمعی را برای امت اسلامی شاهد باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به بیان ضرورت تشکیلات بسیج اساتید و طلاب از سوی امام راحل(ره)، نسبت به فعالیت و تلاش همه اساتید و طلاب در این زمینه تاکید کرد و با بیان اینکه سازمان بسیج طلاب و حوزه های علمیه را حضرت امام راحل(ره) با عنایت خاص در سال های آخر عمر شریف خود بنا نهادند، گفت: یقینا ایشان به دنبال این بودند تا حوزویان انقلابی سازمان دهی شده و با ایجاد تشکلی در جامعه اسلامی اثرگذار باشند.

 انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha