شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ائمه جمعه

حوزه/ همایش دو روزه ائمه جمعه منطقه شمالغرب کشور با بحث و بررسی پیرامون تحکیم خانواده در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، همایش ائمه جمعه شمالغرب کشور شامل استان ‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و کردستان طی روزهای ۶ و ۷ شهریورماه با محوریت موضوع تحکیم مبانی خانواده با ابتکار حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان ‌شرقی و به میزبانی پایگاه دوم شکاری تبریز برگزار شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نمایندگان ولی فقیه در شمالغرب کشور نیز در این همایش حضور داشتند.

در اولین روز این همایش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به سخنرانی پرداختند.

همچنین موضوع خانواده در قرآن توسط حجت الاسلام بهشتی، ارائه الگوی اسلامی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی توسط دکتر بانکی پور رئیس دانشکده اهل بیت(ع) دانشگاه اصفهان، تحکیم خانواده و سرمایه اجتماعی آن توسط دکتر احمدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، شبهه شناسی خانواده توسط حجت الاسلام مهگام عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و خانواده و آسیب های اجتماعی توسط دکتر باباپور رئیس سازمان نظام روانشناسی آذربایجان شرقی در این همایش به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

در روز دوم این همایش نیز نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی پیرامون فرهنگ سازی وتقویت تعاملات اخلاقی، نماینده ولی فقیه در  استان کردستان با موضوع عوامل موثر در تحکیم خانواده، دکتر بدری روانشناس بالینی و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان پیرامون گفتمان سازی تسهیل ازدواج موفق و آسان به سخنرانی پرداختند و تنی چند از ائمه جمعه شهرهای شمالغرب کشور نیز تجربیات خود در این موضوع را به اشتراک گذاشتند.

نقش روحانیت، حوزه های علمیه و ائمه جمعه در تحکیم بنیان خانواده با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از ائمه جمعه به بیان تجربیات خود در این موضوع پرداختند.

ائمه جمعه شمالغرب کشور، در روز پایانی این همایش، با حضور در مزار شهدای گمنام و تفرجگاه عینالی تبریز که با حضور امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، به کار خود پایان دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha