جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جواد جهانگیرزاده معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در جمع خبرنگاران

حوزه/ جهانگیرزاده با بیان اینکه احداث شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها زیر صحن عتقیق با مساحت هزار و ۵۵۰ متر مربع و هزار متر مربع فضای عبادی دنبال شده است، گفت: اکنون ۷۰ درصد پروژه به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، محمدجواد جهانگیرزاده در ششمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور که به میزبانی شورای خیرین و واقفین آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سالن جلسات امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به تشرف بیش از ۲۰ میلیون زائر در طول سال به حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اظهار کرد: با مطالعات و برررسی‌های انجام شده مشخص شده است که ۱۰ هکتار فضای دیگر با کاربری‌های زیارتی، عبادی، رفاهی و خدماتی در این آستان مقدس مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه احداث شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها زیر صحن امام هادی علیه‌السلام با مساحت هزار و ۵۵۰ متر مربع و هزار متر مربع فضای عبادی دنبال شده است، اضافه کرد: ۷۰ درصد پروژه به پایان رسیده و در سمت مضجع شریف نیز ظریحی برای زیارت در حال ساخت است.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از پیگیری طرح احداث شبستان امام علی علیه‌السلام(عتیق) نیز در زیر زمین صحن اتابکی امام رضا علیه‌السلام یاد و عنوان کرد: این پروژه در حال طراحی معماری و محاسبات سازه‌ای است؛ صحن امام رضا علیه‌السلام نیز با وسعت پنج هزار متر مربع در سال ۱۳۰۳ ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث نزدیک‌ترین ضریح به آرامگاه حضرت معصومه سلام‌الله علیها و داشتن سه هزار و ۲۰۰ متر مربع از دیگر ویژگی‌های شبستان امام علی علیه‌السلام است.

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه ویژه موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سال گذشته زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع خریداری و آماده‌سازی بخشی از فضاها از جمله ایستگاه‌های صلواتی، مکان‌های رفاهی و تاسیسات انجام شده است، تصریح کرد: همانطور که در سال گذشته روز و شب با توزیع غذا و تامین اسکان مورد نیاز پذیرای زائرین بودیم، امسال نیز در عمود ۱۰۸۰ ارائه خدمت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: اعزام کاروان سفیران کریمه به مواکب عراقی، استقرار تیم رسانه‌ای، ایجاد کارگاه‌های خادماتی و فعالیت‌های مختلف فرهنگی از جمله مراسمات مذهبی در اربعین امسال به صورت ویژه دنبال می‌شود اما امیدواریم بتوانیم ساخت و ساز موکب را تمکیل و بهتر از سال گذشته خدمت‌گذار زائرین اربعین باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha