جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی-مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی گفت: در صورتی که حوزه‌های ما در غرب شناسی تعلل کنند، دشمنان به نیات شوم خود دست پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حــوزه» در ارومیه، در خصوص ضرورت غرب‌شناسی و دشمن‌شناسی از سوی حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: از آنجایی که دین اسلام، دینی فراگیر و در نزد پروردگار کامل‌ترین دین شناخته شده، بنابراین باید گفت اسلام و نیز کتاب قرآن در مقام جهانی و بین‌المللی ایستاده و دراین میان حوزه‌های علمیه در حقیقت مبلغ این دین و ادامه دهنده‌ رسالت پیامبر(ص) هستند، لذا فکر و اندیشه حوزه‌ها باید جهانی و بین‌المللی باشد.

وی افزود: به منظور تبلیغ صحیح حوزه‌های علمیه در سطح جهانی و قرار گرفتن اهداف آنان در مسیر بین‌المللی، علاوه بر غرب‌شناسی، جهان شناسی نیز باید یکی از ملزومات مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد، تا بدین ترتیب بتواند جهانی تبلیغ کرده و بین‌المللی حرکت کند .

مدیرحوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: با توجه به دشمنی‌های دیرینه‌ آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و برخی دولت‌های اروپایی با دین مبین اسلام، لذا جهان شناسی، غرب شناسی و همچنین دشمن شناسی برای حوز‌ه‌ها بسیار ضرورت دارد.

حجت الاسلام محمدی اذعان داشت: اهتمام و توجه حوزه‌های علمیه به مقوله دشمن شناسی سبب خواهد شد تا تحرکات و اقدامات دشمن توسط حوزه‌ها به خوبی و در زمان مناسب رصد شده و در مقابل، اقدامات خصمانه دشمن عکس‌العمل مناسبی را از خود نشان دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha