جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وقف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه روحانیان باید موقوفات خود را به سمت منفعتی و نیازهای روز جامعه هدایت کنند، گفت: هم اکنون نیاز روز جامعه، کمک به حوزه های علمیه و پذیرش طلاب خواهر و برادر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، ظهر امروز در همایش «وقف و رسانه» در ارومیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون نیز ۶۰ درصد مردم از حسنات و اثرات وقف اطلاع نداشته و از سوی دیگر اقتصاد مقاومتی در راستای مشکل گشایی جامعه مورد غفلت واقع شده است، باید به موضوع مهم وقف در جامعه توجه داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند، این در حالی است که بیشتر مردم از موقوفه بودن آن اطلاعی نداشته و از سوی دیگر برخی دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مدارس کشور نیز موقوفه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۶ هزار رقبه در استان وجود دارد و ۱۴ هزار فقره از آنها فاقد سند هستند، افزود: امسال ۱۰ هزار عرصه و عیان موقوفات در خوی و چایپاره مورد بازسازی قرار گرفت.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، امسال چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کریم در ارومیه برگزار شد، اظهارداشت: علاوه بر آن امسال 150 هزار نفر زائر در مرز خسروی و مهران اطعام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال مبلغ ۶ میلیارد تومان از درآمد موقوفات اجرای نیت شده است، افزود: در این زمینه، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ تومان نیت واقفان برای هزینه کرد در اربعین و محرم بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۲ وقف به موقوفات استان اضافه شد، اذعان داشت: در هشت ماهه امسال نیز تعداد ۸۰ موقوفه که بیشتر به نیت عمران و آبادانی مساجد بود وقف شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه روحانیان باید واقفان را به سمت منفعتی و نیازهای روز جامعه هدایت کنند، افزود: هم اکنون نیاز روز جامعه، کمک به حوزه های علمیه و پذیرش طلاب خواهر و برادر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha