جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام احمد سالک

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از شبکه‌های نفوذ آگاه شد و نسبت به توطئه‌های آنان اقدام به موقع و متناسب انجام داد، گفت: شبکه‌های نفوذ با هدایت سازمان های موساد و سیا و با سیاست تفرقه و اختلاف، اهداف شیطانی خود را دنبال می‌کنند که باید در داخل و خارج جهان اسلام شناسایی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با تاکید بر ضرورت توجه به تبلیفغ بین الملل و تقویت وحدت امت اسلامی، گفت: برای اتحاد هرچه بیشتر مسلمین لازم است بسترسازی با سیاست هم‌افزایی و هماهنگی با دنیای اسلام صورت بگیرد که این مهم در آیه ۱۱۸ سوره آل‌عمران بیان شده است و با تشکیل هسته‌های مقاومت فرهنگی محقق می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه یکی از لازمه‌های ایجاد وحدت بین مذاهب درجهان اسلام، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی است، تصریح کرد:  مسلمانان باید ابتدا حول محور فرماندهی نبی‌ مکرم اسلام(ص) گرداگرد یکدیگر جمع شوند و امروزه با تاسی به ولایت فقیه از تفرقه و نفاق پرهیز کنند تا بتوانند بر دشمن فائق آیند و همه عرصه‌ها را یکی پس از دیگری فتح نمایند.

وی با اشاره به ضرورت تحقق سیاست‌های اسلام و احکام اسلامی به عنوان یکی از ضروری‌ترین کارها در جهان اسلام، ابراز کرد: اگر احکام اسلامی در زندگی اجتماعی، مبادلات و ارتباطات ما ورود کند، جهان اسلام به اتحاد و یکپارچگی دست می‌یابد و اختلاف سلیقه‌ها نمی‌تواند امت واحده را پاره پاره کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از شبکه‌های نفوذ آگاه شد و نسبت به توطئه‌های آنان اقدام به موقع و متناسب انجام داد، افزود: شبکه‌های نفوذ با هدایت سازمان های موساد و سیا و با سیاست تفرقه و اختلاف، اهداف شیطانی خود را دنبال می‌کنند که باید در داخل و خارج جهان اسلام شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه قدرت در آینده از آن جهان اسلام است و هرچه بصیرت جامعه بالاتر برود، دشمن محکوم‌تر است، خاطرنشان کرد: عامل گسترش قدرت اسلام عبارت است از رشد و گسترش بیداری ملت‌ها که همچون بمب اتمی علیه کاخ سلطه و استکبار عمل خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تبیین آثار و پیامدهای بیداری اسلامی، عنوان کرد: اگر جهان اسلام بیدار باشد با یکدیگر متحد می‌شود و علما در کنار یکدیگر قرار گرفته و به سمت تشکیل حکومت عدل الهی حرکت کنند، بی شک زمینه تحقق حکومت حضرت مهدی(عج) را فراهم خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به اینکه امروز جوامع اسلامی بیدار شده و متحدتر از گذشته علیه استکبار هم‌پیمان شده اند، اذعان کرد: امروز وقتی جنگ‌های نیابتی در منطقه شکل می‌گیرد، از کشورهای مختلف نیروی بسیج مردمی تشکیل شده و به محوریت جمهوری اسلامی علیه استکبار جهانی بپا می‌خیزند و دشمن را خانه‌نشین می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در تبیین راهکارهای عملیاتی برای انسجام هرچه بیشتر امت اسلامی علیه دشمنان داخلی و خارجی، عنوان کرد: با اطاعت و عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب می‌توان به اتحاد و پیشرفت دست یافت، البته باید توجه کرد که به این فرامین نباید نگرش شعاری داشت و صرفا آن‌ها را بر دیوار نگاشت، بلکه آنچه مهم است عمل به فرامین است که می‌تواند مایه سعادت جامعه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مسئولین باید متعهد به اجرای فرامین رهبری باشند، همچنین حوزه‌ها و دانشگاه ها با تبیین مواضع رهبری آحاد جامعه را در عملیاتی کردن فرامین بسیج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در توصیه‌ای به رسانه‌ها در راستای تحقق اهداف حاکمیت اسلامی در جهان، بیان کرد: با توجه به اینکه نقش رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی در گسترش فرهنگ بیداری و هدایت‌های رهبری نقش اولیه است بر رسانه‌ها لازم است با موضع گیری صحیح و روشنگری برای عموم، مردم را آگاه و آحاد جامعه را با یکدیگر متحد کنند.

وی در پایان تصریح کرد: علما و بزرگان جهان اسلام باید در کنار یکدیگر جمع شوند و بر اساس قوانین دیپلماسی جوامع اسلامی را به اتحاد و یکپارچگی برسانند.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha