جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فاطمی بصیر امام جمعه سرخه - سمنان

حوزه/ امام‌جمعه سرخه در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان گفت: مشاور استاندار در امور روحانیت به معنای عامه روحانیت است و استاندار مشاور ویژه در امور ائمه جمعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان به میزبانی دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این استان با اشاره به سیاست‌های ائمه جمعه و شیوه اداره امور نماز جمعه اظهار داشت: ائمه جمعه وامدار هیچ حزب و جناح و گروهی نیستند و تنها دنباله‌رو خط و رهنمودهای و موازین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

امام‌جمعه سرخه با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد شکاف در میان دولت و ائمه جمعه هستند، تصریح کرد: تنها تفاوت ائمه جمعه با دیگر گروه‌ها بیان انتقادات صریح، به‌جا و خواسته‌های به‌حق مردمی است و باید اعتماد متقابل دولتمردان و ائمه جمعه تقویت شود.

وی افزود: مشاور استاندار در امور روحانیت به معنای عامه روحانیت است و استاندار باید مشاور ویژه در امور ائمه جمعه داشته باشد تا طلبه‌ای خوش‌فکر و اهل علم رابط میان استاندار و ائمه جمعه شهرهای استان باشد.

حجت‌الاسلام فاطمی بصیر با انتقاد از اینکه مساوات نظر در همه جای استان سمنان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند که شهر سرخه چون شهر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری است به آن توجه ویژه می‌شود اما متأسفانه با توجه به سوابق درخشان شهر سرخه در عرصه جهاد و شهادت و علمی به این شهر کم مهری شده است.

وی با انتقاد از رویکرد صداوسیما مرکز سمنان در پخش خطبه‌های نماز جمعه افزود: صداوسیما باید نگاه متوازن و مساوی به شهرستان‌ها و شهرهای استان داشته باشد.

امام‌جمعه سرخه خطاب به استاندار سمنان گفت: جلوی یکه‌تازی برخی از مدیران استان سمنان را که به سمت تبعیض در برخی از شهرهای استان سمنان گام برمی‌دارند بگیرید.

وی با اشاره به انتقاد برخی از حزب‌ها و جناح‌ها از شیوه خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: احزاب و گروه‌ها باید بولتن‌های خبری خود را در اختیار ائمه جمعه قرار دهند تا ائمه جمعه با دیدگاهی روشن‌تر و دقیق‌تر نسبت به مسائل جامعه نظر دهند.

تمایل دارم به‌طور مستقیم با ائمه جمعه مرتبط باشم

سید شهاب‌الدین چاووشی استاندار سمنان، در خلال صحبت‌های امام‌جمعه سرخه با اشاره به تعیین مشاور ویژه استاندار در امور ائمه جمعه شهرهای استان سمنان گفت: بنده تمایل دارم به‌طور مستقیم با ائمه جمعه مرتبط باشم و خودم در کنار ائمه جمعه هستم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha