جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دعای ندبه

حوزه/کارشناس حوزوی با اشاره به عظمت دعای ندبه و خواندن آن گفت: در ابتدای صبح جمعه افراد با خواندن دعای ندبه که در کتاب‌های متعددی از بزرگی و عظمت آن مطالب بسیاری نقل شده است؛ خود را به عنوان منتظر معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید قربان محسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در ابتدای صبح جمعه افراد با خواندن دعای ندبه که در کتاب‌های متعددی از بزرگی و عظمت آن مطالب بسیاری نقل شده است؛ خود را به عنوان منتظر معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دعای ندبه کلید تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت و سندی محکم درباره جانشینی امامان است، افزود: قطعاً در زمان فراق هر عزیزی، انتظار کشیدن به طرق مختلف انجام می‌شود که در دعای ندبه این انتظار به شکل زیبایی نمود یافته است.

حجت‌الاسلام محسنی با اشاره به اینکه این دعا مشتمل بر عقاید شیعه و تأسف بر غیبت حضرت مهدی (عج) است تصریح کرد: دعای ندبه یادگار امام صادق (ع) است که آغاز آن،  با حمد و ثنای الهی و درود بر خاتم انبیا آغاز می‌شود و از جانشینان پیامبر (ص) نام برده می‌شود و هدف از آن، توجه به این نکته است که هیچ‌گاه زمین از حجت خدا خالی نمی‌ماند و حجت بر همگان پایان یافته و نتیجه نهایی این دنیا، پیروزی اهل حق بر باطل است.

وی با بیان اینکه خواندن این دعا در اعیاد فطر، قربان، غدیر و در صبح جمعه توصیه شده است، گفت: خواندن دعای ندبه یکی از بهترین اعمال است که به واسطه آن با حضرت ولی عصر(عج) ارتباط برقرار می‌کنیم و عظمت زیادی دارد.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: دعای ندبه عهدنامه و تجدید پیمان است که در پایان آن افراد از خدا می‌خواهند که کمک کند تا حق حضرت مهدی(عج) را ادا کنند و در پیروی از آن حضرت تلاش کنند، از نافرمانی دوری کنند و رضایت ایشان را به دست آورند و رأفت، دلجویی و دعای خیر حضرت شامل حالشان شود، از خدا می‌خواهند روزی‌شان به واسطه حضرت افزایش یابد، گناهانشان بخشیده شود و دعا و نمازهایشان قبول شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha