جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وقف

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از افزایش تعداد موقوفات این استان به پنج هزار و ۴۹۰ موقوفه خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: تعداد کل موقوفات ثبت شده در استان به پنج هزار و 490 وقف افزایش یافت.

وی از ثبت 80 موقوفه جدید در خراسان شمالی طی امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 80 وقف جدید به ارزش حدود 25 میلیارد ریال در این استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد افزود: وقف‌های جدید امسال برای ساخت محل اسکان زوج‌های جوان طلبه، ساخت خانه عالم، مسجد، حسینیه، عزاداری امام حسین (ع)، کمک به ازدواج جوانان، برپایی اعیاد مختلف ائمه اطهار(ع) و دارو درمان به ثبت رسیده است.

وی، حوزه‌های علمیه، مباحث فرهنگی و قرآنی، بهداشت و درمان، علم و فناوری در راستای حمایت از نخبگان، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، ازدواج جوانان را از مهم‌ترین اولویت‌های ثبت وقف جدید در استان برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه  وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود ، گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوع، سنت حسنه وقف است که شخص واقف با وقف اموال و املاک خود برای امور خیریه و عام‌المنفعه، درآمد آن موقوفات را به امور خیریه اختصاص می‌دهد و مادام که آن موقوفه یا موقوفات باقی است، متولیان و متصدیان امر وقف موظف به اجرای نیات خیر واقف هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha