جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: هنوز موازی کاری هایی در حوزه داریم که با همکاری و تعامل نهادهای حوزوی می‌توانیم موازی کاری‌ها را کم و مرتفع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش مدیران مرکز خدمات ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خداوند را برای نعمت حضور پرشکوه ملت ایران در دفاع از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب شاکر هستیم و باید قدردان مردمی باشیم که به رغم همه کاستی‌ها به شکل اعجاز انگیز در نقطه‌های عطف حضور پیدا می‌کنند.

وی ضمن گرامی داشت ایام فاطمیه و تسلیت شهادت بانوی بزرگ اسلامی گفت: از شما که در استان‌های مختلف خدمت‌گزار طلاب و روحانیون هستید قدردانی می‌کنم.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز داشت: واقعاً مرکز خدمات با نگاه عمیق، دقیق، جامع و مخلصانه در ارتقای روحانیت و حوزه تلاش می‌کند.

وی گفت: اسلام دین اجتماعی است و یک وظیفه عام خدماتی را بر دوش همه انسان‌ها گذاشته است و البته فقه ما بخش‌هایی از این مباحث را خوب تدوین نکرده است.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: ما در چند باب فقهی خلأ داریم که یکی از آنها فقه روابط عام اجتماعی است و در چند سال گذشته یکی از دغدغه‌های من بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: اسلام فرد را در ارتباط با جامعه معنا می‌کند و اصلاً نمی‌شود این ارتباط را قطع کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمتی که به دیگران ارائه می‌کنیم به سه گروه اصلی تقسیم می‌شود گفت: خدمات معنوی و دینی، خدمات روحی و روانی و خدمات سخت‌افزاری سه نوع خدمت هستند و اسلام نیز در نوع‌های دوم و سوم به شکل وسیع و با دقت بسیار ورود کرده است.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: اسلام یک جامعه آباد و سالم و مترقی را می‌خواهد به وجود آورد و فرد سالم هم در این جامعه پرورش می‌یابد.

وی گفت: قدم‌های اول در شکل‌گیری شورای عالی نهادهای عالی حوزه انجام شده است و در استان‌ها هم جلساتی تشکیل می‌شود ولی هنوز در آغاز راه هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: در جلسه‌ای گزارش تشکیل شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان از تشکیل این شورا تشکر کردند.

وی گفت: در بحث‌های مربوط به حوزه، سندهای مراکز مختلف باید با هم ارتباط داشته باشند و در تعامل با یکدیگر تنظیم شوند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: اسناد کلان و بالادستی حوزه تنظیم و چشم‌انداز حوزه تدوین و نهایی شده است و منشوری نیز برای حرکت در پرتو سند تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 کار ویژه آماده شده و در حال بررسی‌ است گفت: یک نظام اولویتی برای این کار ویژه‌ها ارائه شده است و بر اساس آن طرح آمایش بازنگری می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه همه اقدامات ما باید معطوف به کار ویژه‌هایی باشد که اولویت‌بندی شده است افزود: در کار ویژه مسجد مشخص کرده‌ایم که به ازای هر هزار نفر و هر روستای بالای 500 نفر باید یک مسجد داشته باشیم و در هر مسجدی نیز یک امام جماعت ممحض حضور داشته باشد.

وی بیان کرد: نقشه جامع رشته‌های حوزه، طرح هدایت علمی و تربیتی، مطالعات راهبردی حوزه، بازنگری در نظام آموزشی و متون و طرح کمک‌هزینه هدفمند حوزه‌ها از دیگر برنامه‌های تحت بررسی هستند.

آیت الله اعرافی گفت: در استان‌ها حدود 10 محور داریم که جزو مصوبات شده است و با فعالیت شما ارتباط دارد که یکی از آنها رسمیت پیدا کردن درس‌های خارج است.

وی تصریح کرد: اعزام اساتید خارج به صورت پاره وقت، اعزام استاد تمام وقت و آموزش از راه دور و مجازی چند راهکاری است که برای ارتقای استان‌ها در نظر گرفته‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: هنوز موازی کارهایی در حوزه داریم که با همکاری و تعامل نهادهای حوزوی می‌توانیم موازی کاری‌ها را کم و مرتفع کنیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم که شاهد همبستگی روز افزون نهادهای حوزه باشیم و در استان‌ها شاهد تعامل قوی‌تر برای تحقق اهداف نظام، انقلاب و حوزه باشیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • yashar IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    0 0
    مر دم شر یف ایرا ن قبل ۵۷ ۱۳ هم آ زا دی می خو ا ستند - ملت ها ی عفب ما نده با بد ست آ ور دن آ زا دی در حا لی که فر هنگ و جا معه و اخلا ق ضعیف دا رند به طر ف هر ج و مر ج و از دست دا د ن ا ستقلا ل و ا منیت خود ا ن می شوند بها ر عر بی بهتر ین مثا ل است کشور ها ی جها ن اول و غر ب بیش از صد سا ل با حر کت موا زی پیشر فت فر هنگی و ا خلا قی و تر بیتی و همکا ری- آ زا دی را بنا و رو ی قا نو ن و سیستم حکو متی عا لا نه می اندا زند - که این حر کت در ایرا ن غا یب است - از اول ا نقلا ب آ قا زا ده ها و گر و ه ها ی سیا سی بی عقل جلو ی حر کت پیشر فت فر هنگی و ا خلا قی را گر فته اند و حا لا به ر ضا پهلوی و ر جو ی که ۲۰ سا ل به صدا م خد مت می کر دند و جنا یا تشا ن قا بل گذ شت نیست گرو ه ا پو زسیون ایرا ن ایرا ن می شو ند و نبو دن یک گرو ه عقلا نی ملت ایرا ن را در بن بست قرا ر دا ده و کا نا ل خبیث انگلیس ب ب س د ر ایرا ن نر خ دلا ر تعیین می کند شعو ر ملی با شنا خت هو یت و تا ر یخ جعلی که در دا نشگا ه و مدا رس تد ریس می شود امکا ن ندا رد یک شعو ر ملی مو فق و سا لمی با شد ر کن فر هنگی و جمع کر دن ۱۲ قو م ایرا نی تو سط شا ه ا سما عیل صفوی - با تبیین تشیع و آ ور دن نز دیک به صد ملا از لبنا ن به ایرا ن پا نصد سا ل پیش صو ر ت گر فت تا عقیده سنی گرا یی ا مپرا توری عثما نی نتوا نست ایرا ن را برا ی همیشه تحت سلطه خو د در آ ورد حا لا شما تا ریخ شا ه با زی بخوا نید و در بد بختی و جهل بما نید سر نو شت هر مر دم با درک و شعو رش تعیین می شود - و رحمه الله و برکا ته