جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشستهای فاطمی فارس

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس بیان داشت: از آنجا که الگوی اول همه زنان مسلمان خصوصا شیعیان حضرت زهرا (۰س)زنان و دختران طلبه باید با سبک زندگی فاطمی بیشتر آشنا شوند.

 سیده رقیه علوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، گفت: سلسله نشست های فاطمه(س)، با هدف نشر معارف فاطمی در مدارس علمیه خواهر استان فارس در حال برگزاری می باشد که بحمدالله استقبال چشم گیری از این گونه مباحث در بین طلاب جوان خواهر مدارس علمیه شده است.

 معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) را اول بانوی اسلام و الگوی همه زنان جهان دانست و افزود: بدون تردید شناخت ایشان ما را در تبعیت و الگوپذیری از آن بانوی بزرگوار و معرفی حضرت به جامعه جهانی استوارتر می‌سازد.

وی با اشاره به این که برگزاری نشست‌های دانش‌افزایی معارف فاطمی را منحصر به سال جاری نیست، تأکید کرد: سلسله نشست‌های دانش‌افزایی معارف فاطمی با توجه به لزوم جریان سازی سبک زندگی فاطمی و ضرورت آشنایی مدیران، معاونان، مشاوران، استادان، طلاب، مبلغان و دانش‌آموختگان با ابعاد و جایگاه علمی و معنوی و سیره عملی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) همچون سنوات گذشته در مدارس علمیه خواهران منتخب استان فارس به همت این معاونت در حال برگزاری میباشد.

علوی ضمن ابراز خرسندی از هم‌افزایی مدارس علمیه خواهران استان فارس در برگزاری نشست‌های معرفت افزایی فاطمی در ایام فاطمیه، بیان کرد: این نشست‌ها به میزبانی 9 مدرسه علمیه خواهران در شهر اقلید، آباده طشک، سپیدان، فسا، داراب، جنت شهر، گراش، لامرد و شیراز درمدارس علمیه برگزار  شد.

وی با تأکید بر متخصص بودن استادان این نشست‌ها درزمینه تبلیغ معارف فاطمی و تأیید آن‌ها از طرف مرکز تخصصی تبلیغ موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم‌النبیین، گفت: استادان اعزام‌شده از قم در این نشست‌ها جایگاه علمی، معنوی و سیره عملی حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و سبک زندگی آن حضرت را برای طلاب تبیین کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس در تشریح برنامه‌های جانبی نشست‌های معرفت افزایی فاطمی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه، اهدای بسته فرهنگی، دیدار طلاب مدارس علمیه خواهران شهرهای مختلف با یکدیگر و برپایی سفره اطعام از برنامه‌های جانبی این نشست‌ها خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha