جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بابایی فردوس

حوزه/امام جمعه فردوس با بیان اینکه اگر اشتغال ایجاد شود، آسیب های اجتماعی هم کم خواهد شد زیرا بیکاری منشأ بسیاری از فسادها مانند اعتیاد، فحشا و منکر و اتلاف وقت است، گفت: با تقویت تولید ملی زمینه اشتغال برای جوانان فراهم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری به نام "حمایت از کالای ایرانی" اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سالهاست که در موضوع نامگذاری سال، بحث حمایت از کالای ایرانی را مد نظر دادند و امسال هم به نام سال حمایت از کالای ایرانی توسط معظم له نامگذاری شده است.

وی افزود: تولیدکنندگان ایرانی قطع به یقین می توانند تولیدات بسیار خوبی داشته باشند، ولی برخی مواقع بیشتر به دنبال سود هستند و از کیفیت غافل می شوند و درخواست ما از همه تولید کنندگان ایرانی این است که اجناسی را به دست مسلمانان تحویل دهند که کیفیت خوبی داشته باشد.

امام جمعه شهرستان فردوس گفت: امسال با نامگذاری سال با نام حمایت از کالای ایرانی مشکل تولید و اشتغال حل می شود، زمان یکه یک جمعیت 80 میلیونی به بازار داخلی روی آورد به مراتب این مشکل مرتفع می شود و بنا به سخن مقام معظم رهبری، اگر تولید ملی را همه پیگیری کنند مشکلات اقتصادی، معیشتی، سرمایه گذاری و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام بابایی افزود: مقام معظم رهبری به مولدین و تولیدکنندگان داخلی سفارش کردند که کیفیت کالاهای تولیدی خود را بالا ببرند و به مردم سفارش کردند که به هیچ عنوان کالای قاچاق نخرید و از کالای ایرانی استفاده کنید تا در کشور اشتغال ایجاد شود و مسئله معیشت مردم سامان پیدا کند.

وی با اشاره به مسئله آتش به اختیار افزود: این لفظ به این معنی است که مردم هر کاری از دستتان برمی آید برای پیشرفت مملکت انجام دهید و منتظر دستور کسی نباشید.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه‌ امیدواریم شعار امسال هم مانند شعار سال های قبل در قالب شعار نماند و عملی شود، گفت: مردم و دولتمردان نسبت به عملی کردن این شعار از کالای ایرانی حمایت کنند و از ورود کالای قاچاق و خارجی جلوگیری شود.

حجت الاسلام بابایی افزود: مقام معظم رهبری راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را نگاه به درون، استفاده از نیروی انسانی کارآمد و نخبه ایرانی و تلاش برای ایجاد اشتغال مولد و تولید دانستند و فرمودند "اگر ما از کالای ایرانی حمایت کنیم در مملکت تولید و اشتغال ایجاد می شود".

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "ما در مملکت هیچ مشکلی نداریم که قابل حل نباشد" تصریح کرد: در چندین سال گذشته مقام معظم رهبری دولت ها را مخاطب قرار داده بودند، اما به دلیل اینکه دولت ها کارهای مهمی که موجب آسانی معیشت مردم شود، نداشتند به همین دلیل امسال مردم را نیز مورد خطاب قرار دادند.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: اگر اشتغال ایجاد شود، آسیب های اجتماعی هم کم خواهد شد، زیرا بیکاری منشأ بسیاری از فسادها مانند اعتیاد، فحشا و منکر و اتلاف وقت است.

حجت الاسلام بابایی بیان داشت: اگر تولید ملی تقویت شود، برای جوانان اشتغال ایجاد خواهد شد، ازدواج هم آسانتر، در نتیجه آسیب های اجتماعی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و مملکت به رفاه خواهد رسید و افتخار آزادی آن حفظ و قلب امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری شاد خواهد شد.

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha