جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 445348
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کالای ایرانی

حوزه/ وظيفه دولت اين است كه ضمن مقابله با قاچاق كالا و واردات بی رويه كالاهاى خارجى، از توليد ملى حمايت كند و زمينه صادرات کالاهای ایرانی را فراهم نمايد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در یادداشتی در خصوص نامگذاری سال جدید از سوی امام خامنه ای به نام سال «حمایت از کالای ایرانی»، آورده است: مقام معظم رهبرى در سخنان روز اول فروردين ۹۶ به سه ضلع حمايت از كالاى ايرانى پرداختند:

اول:دولت؛ وظيفه دولت اين است كه ضمن مقابله با قاچاق كالا و واردات بى‏رويه كالاهاى خارجى از توليد ملى حمايت كند و حتى زمينه صادرات آن‏را فراهم نمايد.

دوم؛توليد كنندگان؛ اين قشر نيز نقش پر رنگى در ايجاد ذائقه براى كشش مردم به سمت خريد كالاى ايرانى دارند اگر آن‏ها فكر مى ‏كنند،بدون افزايش كيفيت مصرف كنندگان را به ‏صورت تعبدى پاى ثابت خريد كالاى خود نگه دارند در اشتباهند. زيرا آن‏ها بايد بايد با افزايش كيفيت و رقابت پذيرى محصولات،مصرف كنندگان را به‏ عنوان بزرگ‏ترين تبليغ خود تبديل كنند و در همه موارد به ‏دنبال حمايت‏هاى دولتى نباشند زيرا سابقه توليد كنندگان موفق نيز نشان داده است كه آن‏ها در شرايط واردات بى ‏رويه كالا هنوز كالاى آن‏ها خريدار خود را در بازار داخلى و خارجى را دارا است.

سوم: مصرف كنندگان؛ مصرف‏ كننده طالب كيفيت است،اگر كالايى كيفيت داشته باشد براى رسيدن به آن هزار دليل مى‏ تراشد و اگر از كيفيت آن ناراضى باشد، يك دليل كافى است كه آن‏را تهيه نكند.در شرايط فعلى مصرف‏ كننده ‏ها بيش از آن كه خودشان انتخاب و خريد كنند شركت‏هاى تبليغاتى براى آن‏ها كالا سفارش مى‏ دهند. پس مصرف‏ كننده به دو نكته توجه دارد اول اين‏كه چرا اين كالا خوب است و دوم اين‏كه ديگران در مورد آن چه مى‏ گويند.مصرف‏ كننده مقصر نيست چون او منتظر دولت قوى و توليدكننده فوق‏ العاده است.اگر آن دو ضلع خوب كار كنند ضلع سوم خود بخود به اسارت آن‏ها در مى ‏آيد.

البته ضلع ماورايى چهارم كه يك حالت روانى و درونى دارد را نبايد فراموش كرد،تعصب به كالا در كارخانه،سيستم دولتى و مصرف‏ كننده اثرگذار است. تعصب به كالا در سيستم دولتى،شركت توليدى و مصرف‏ كننده بايد وجود داشته باشد.

اگر مى‏ بينيم دو كشور ويران بعد از جنگ جهانى دوم يعنى آلمان و ژاپن اين‏گونه به قدرت‏هاى اقتصادى تبديل شده‏ اند به ‏خاطر هماهنگى اين سه ضلع و بالاتر از آن تعصب به جنس ژاپنى و آلمانى بوده است. وضعيت امروز ما بسيار بهتر از كشورهاى فوق پس از جنگ جهانى دوم است اما با اين حال اين كشورها ساخته شدند.چرا؟ چون كالا را به ‏عنوان بخشى از هويت و قدرت خود دانسته و از هر فرصتى براى ترويج و فروش آن استفاده كردند.البته وضع كشور ما هم بد نيست.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha