جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر محمود دلفانی

حوزه:رئیس دانشگاه روش شناسی فرانسه گفت: با ابزارها و روش شناسی جدید آینده پژوهی امکان این را داریم که دکترین مهدویت را تبدیل به دکترینی پویا کنیم که بتواند در رسانه، مدارس و بازار به صورت کاربردی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر محمود دلفانی در کمیسیون مهدویت و کارکردهای چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم گفت: امروزه مسایل آینده شناسی از مهمترین مسایل دانشی در دنیا تلقی می شود.

وی افزود: موج های مختلفی در عرصه آینده پژوهی ایجاد شده است که هم اینک مرحله چهارم را پشت سرگذاشته و در حال ورود به موج پنجم آینده پژوهی هستیم.

رئیس دانشگاه روش شناسی فرانسه اظهارکرد: موج پنجم در واقع موجی است که ما ابزارهایی به کار می بریم که آینده نامطلوب را از بین برده یا به عقب بیاندازیم.

وی با بیان اینکه مباحث آخرالزمانی که در اروپا بسیار جدی است، ابراز داشت: آینده پژوهی و مهدویت اضلاع یک مثلث هستند که میخواهیم به وسیله طرح آن نگاهی نو به مهدویت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه روش شناسی فرانسه با اشاره به اینکه از اصول آینده پژوهی این است که ما چندین آینده داریم، بیان کرد: با ابزارها و روش شناسی جدید آینده پژوهی امکان این را داریم که دکترین مهدویت را تبدیل به دکترینی پویا کنیم تا بتواند در رسانه، مدارس و بازار به صورت کاربردی استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha