جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ائمه جمعه آذربایجان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که جلسات مشترک ائمه جمعه شمال‌غرب کشور تاثیرات خوبی به دنبال داشته است، گفت: در راستای احیای حوزه ‌های علمیه باید برنامه های مدون مشترک داشته باشیم تا مدارس علمیه آذربایجان احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، در دیدار جمعی از اعضای راهیان پیشرفت و تعالی استان آذربایجان ‌غربی اظهار داشت: ائمه جمعه شمال‌غرب کشور در راستای برنامه‌ های فرهنگی و دینی با هماهنگی حداکثری حرکت خواهند کرد، فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری یعنی اینکه در چارچوب قانون، در قبال مسائل فرهنگی احساس مسئولیت داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه جلسات مشترک نمایندگان ولی فقیه در استان ‌های شمال‌غرب کشور در راستای هماهنگی های لازم در عرصه های فرهنگی و دینی برگزار می شود، تاکید کرد: در نشست مشترکی که با ائمه جمعه آذربایجان غربی و اردبیل داشتیم، تصمیم بر این شد که اهداف مشترکی در راستای اعتلای استان ‌ها و نظام اسلامی تعریف کنیم.

وی بر ضرورت احیای حوزه های علمیه شمال‌غرب کشور تاکید کرد و ابراز داشت: در راستای توسعه حوزه‌های علمیه باید برنامه های مدون مشترک داشته باشیم تا مدارس علمیه آذربایجان احیا شود، این جلسات مشترک تاثیرات خوبی به دنبال داشته و می ‌توانیم در کنار سایر مسائل بیشتر در حوزه مسائل اجتماعی و محیط زیستی متمرکز شده و برای حل مشکلات آن برنامه ‌ریزی موثر انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین از تقویت تعامل و ارتباط حوزه و دانشگاه‌ در این استان ها خبر داد و گفت: دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های منطقه شمال غرب با رویکرد پیشرفت، تعالی و توسعه آذربایجان باید در حوزه مسائل فرهنگی اقدامات مشترک داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن خاکریزهای اعتقادی را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد، هویت دینی و فرهنگی ما را با تغییر سبک زندگی مسئولان و مردم، ترویج مد و مدگرایی تهدید کند که باید با آگاهی و بصیرت با آنها مقابله کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha