جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز نیز حوزه های علمیه باید شخصیت های بزرگی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری را در خود پرورش دهند، بیان داشت: نیاز امروز جامعه اسلامی طلبه ای نخبه، مستعد و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه مرکز استان با مسؤولان اوقاف با اشاره به نقش و اثرگذاری حوزه های علمیه در ادوار مختلف تاریخ گفت: جایگاه امروز اسلام ناب در جامعه مرهون تلاش های حوزه های علمیه هستیم.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ شخصیت های بنامی را در پرورش و تحویل جامعه اسلامی دادند، افزود: امروز بسیاری از این شخصیت ها همچون خورشیدی در جامعه اسلامی تابان هستند و امت اسلام از نورانیت این شخصیت ها بهره مند می شود.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که علما و بزرگان حوزه با کمترین امکانات و شرایط رفاهی رشد و نمو یافتند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروز بسترهای بسیار خوبی برای تحصیل علاقه مندان در حوزه فراهم شده است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که پیشرفت های صورت گرفته در حوزه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بستری را برای پیشرفت و توسعه حوزه های علمیه فراهم کرده است.

وی با بیان این که امروز نیز حوزه های علمیه باید شخصیت های بزرگی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری را در خود پرورش دهند، بیان داشت: نیاز امروز جامعه اسلامی طلبه ای نخبه، مستعد و انقلابی است.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش برجسته وقف در رشد و گسترش مراکز دینی نظیر حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر هر یک از مدارس علمیه مرکز استان دارای موقوفات بسیاری هستند که نیازمند شناسایی و احیاء کامل است.

وی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) پیشگام در عرصه وقف و ترویج آن بودند، افزود: علما و مراجع دینی نیز در ادوار مختلف تاریخ قدم های بسیار ارزشمندی در جهت گسترش فرهنگ وقف انجام دادند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که در رژیم پهلوی متأسفانه وقف به فراموشی سپرده شد و رژیم نیز در جهت نابودی وقف اقدامات بسیاری انجام داد، گفت: اما خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و فتوای تاریخی امام راحل و تلاش های علما و بزرگان دینی امروز شاهد گسترش فرهنگ وقف در جامعه هستیم.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که بر اساس اسناد موجود در گذشته مدارس علمیه با بهره گیری از ظرفیت موقوفات اداره می شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز همان شیوه باید در اداره حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که حوزه های علمیه با دستان کفایت عالمان دینی رشد و گسترش یافت، تصریح کرد: امروز باید ضمن احیاء موقوفات مدارس علمیه در جهت تقویت و افزایش این موقوفات تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این که اگر امروز به دنبال حمایت از حوزه های علمیه هستیم باید موقوفات این مراکز دینی را افزایش دهیم و تقویت کنیم، افزود: متأسفانه در گذشته نسبت به موقوفات مدارس علمیه بی توجهی شده و به همین دلیل بسیاری از این موقوفات به فراموشی سپرده شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha