جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار با تاکید بر اینکه احکام و اسلام هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی گیرند، گفت: احکام اسلامی تعطیلی ندارد و برای تمام ادوار و برای دیگر ادیان همچنان کاربرد دارد.

حجت الاسلام حمید بهرامپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: سالیان زیادی است که از دین اسلام قرائت های نادرستی می شود و در بسیاری از موارد به عینه شاهدیم که اصول دین اسلام کاملا بالعکس تفسیر و تاویل شده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه مبانی دین اسلام راهگشای واقعی زندگی بشر امروزی است، بیان داشت: دین اسلام و احکام آن دارای یک ویژگی بسیار ممتاز نسبت به سایر ادیان است و آن ماندگاری و به روز بودن احکام اسلامی می باشد و هیچ کهنگی در آن دیده نمی شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه احکام اسلامی تعطیلی ندارد و برای تمام ادوار و برای دیگر ادیان همچنان کاربرد دارد، افزود: اگر نگاهی تیزبینانه به دستورات و احکام اسلام داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که این دین الهی برای تمام شئونات و ابعاد زندگی بشری در تمام حوزه ها و ادوار برنامه و دستورالعمل دارد که هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی گیرند.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: احکام اسلامی در امور اجتماعی، فردی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و... بسیار جامع و کامل است و استفاده از متون این دین بی شک سرمنشا ترقی جوامع می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید احکام اسلامی به درستی در جامعه پیاده شود، گفت: برای نمونه اسلام در مباحث اقتصادی دستورات بسیاری دارد که این احکام که در هزار و 400 سال پیش تدوین شده است، هنوز در حوزه اقتصاد کاربرد دارد و در جوامع پیشرفته این احکام و دستورات در حال اجرا می باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: در بحث فردی و اجتماعی نیز اسلام به ویژه در احادیث بزرگان دین و اهل بیت علیهم السلام شاهد احادیث و سفارشاتی هستیم که به تازگی و در قرن بیستم بسیاری از روان شناسان و جامعه شناسان آن را تایید نموده اند تا جایی که برخی از روان شناسان به صورت صریح از احکام اسلامی در رشته خود استفاده می کنند.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: در حوزه سیاسی و فرهنگی نیز دستورالعمل های بسیار در دین اسلام نهفته می باشد، لذا بایسته است که همگی در شکوفا نمودن این احکام شرعی و دینی تلاش وافری داشته باشیم و این دستورات را در جامعه جاری و ساری کنیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: در این بین نقش روحانیون به ویژه مبلغان دینی در ترویج احکام اسلامی بسیار مهم و کلیدی است بنابرین حوزه ها و مدارس علمیه باید توجه و تامل بیشتری در این مورد داشته باشند و تعریف دقیق تر و عمیق تری از دین اسلام داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha