جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام کوثری

حوزه/ امام جمعه شیروان با اشاره به شاخصه‌ها و فضائل شهید مطهری، زمان‌شناسی و مخاطب شناسی را ملزومات موفقیت علمی و تبلیغی طلاب و حوزویان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امروز در یادواره شهدای طلبه و آئین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، اظهار کرد: تحصیل علوم دینی، طلبگی و درس حوزوی پایان‌پذیر نبوده و حد یقف ندارد.

وی با تأکید بر اینکه طلبه باید مطالعات مستمر داشته و تا پایان عمر بر داشته‌های دینی و علمی خود بیفزاید، افزود: حوزویان باید شعار «زگهواره تا گور دانش بجوی» را به منصه ظهور برسانند.

حجت‌الاسلام کوثری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت رعایت مضاعف احترام و حرمت استاد در حوزه علمیه، اضافه کرد: طلاب باید با استفاده حداکثری از معلومات علمی و عملی اساتید، برای ارتقای دینی، علمی، اخلاقی و فرهنگی خود همت و تلاش داشته باشند.

وی با اشاره به شاخصه‌ها و فضائل شهید مطهری، زمان‌شناسی و مخاطب شناسی را ملزومات موفقیت علمی و تبلیغی طلاب و حوزویان دانست.

حجت‌الاسلام کوثری در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی همه جبهه استکبار علیه ایران صف‌آرایی کرده بودند، اما ایران اسلامی توانست با تکیه بر ایمان و اعتقاد مردم و رزمندگان، خودباوری، اعتقاد و توکل به باری تعالی و رهبری امام راحل با کمترین تجهیزات دشمنان را شکست دهد.

وی با اشاره به وقایع پایان جنگ، افزود: امام خمینی(ره) در آن مقطع فرمودند من با خدای خود معامله کردم و اکنون جام زهر را نوشیده و قطع‌نامه 598 را می‌پذیرم.

حجت‌الاسلام کوثری تصریح کرد: طلاب باید زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی امام راحل را الگوی فعالیت‌های فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دشمنان انقلاب اسلامی و بدخواهان دین اصیل اسلام در پی ترور شخصیتی افراد و نخبگان انقلابی بوده و در زمینه‌های گوناگون اقدام به ایجاد شک و شبهه در اذهان مردم می‌کنند.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به اینکه در چنین شرایطی بیداری سیاسی مردم بسیار مهم است، افزود: در این راستا عموم نخبگان جامعه به‌ویژه طلاب، روحانیان و حوزویان رسالت عظیمی بر عهده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha