جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمود صفی زاده

حوزه/ حجت الاسلام صفی زاده گفت: خداوند به ایثارگران و جانبازان توفیق الهی داده است، زیرا آنان به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان پاسخ دادند؛ خداوند به مادرانی که محسن حججی ها را تربیت كردند توفیق داد و باید گفت که این مادران جا پای حضرت زینب (س) گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمود صفی زاده، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی(س) سنندج با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید حوزه خواهران با ایام عزاداری امام حسین(ع) و ایام هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: بزرگ بودن مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) در روایات و احادیث و در زیارت نامه ها به كرار آمده است. چرایی عظمت مصيبت عاشورا نسبت به همه مصیبت ها به چند علت است، یک به خاطر عمق فاجعه ای روز، و دیگری وضعیت اسفناک مصیبت دیدگان دشت کربلا.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نماد انسانیت است، افزود: در زیارت وارث اشاره آمده است: امام حسین (ع) تاریخ انسانیت است؛ عاشورا تاریخ همه انبیا است.

وی با تاکید بر این که کربلا یک واقعه ای منحصر به یک مکان خاص در سال 61 هجری نبوده که تاریخ آن منقضی شود، بلکه در متن زندگی ما انسانهاست، اظهار کرد: باید هم شمر زمانه خود را بشناسیم و هم حسین زمان خویش را. الان هم هستند کسانی که ندای «هل من ناصر ینصرنی» را جواب نمی دهند.

حجت الاسلام صفی زاده ادامه داد: خداوند به ایثارگران و جانبازان توفیق الهی داده است، زیرا آنان به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان پاسخ دادند؛ خداوند به مادرانی که محسن حججی ها را تربیت كردند توفیق داد و باید گفت که این مادران جا پای حضرت زینب (س) گذاشته اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان به مجاهدت های مدافعان حرم اشاره و اضافه کرد: همین الان کسانی هستند که دقیقا مانند یاران امام حسین (ع) عمل کرده اند، کسانی که در قالب و عنوان زیبای مدافع حرم توفیق خدمت به اسلام و اهل بیت علیهم الاسلام را پیدا کرده اند.

وی با بیان این که در مجالس عزای امام حسین(ع)، انسان ها با حضرت عهد می بندند که بر عهد و پیمان استوار بمانند، افزود: فلسفه عزاداری هم دقیقا باید همان باشد. اگر امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است، مجالس عزاداری هم دقیقا باید در همین راستا باشد. اگر امام(ع) برای اینکه ذلت را نپذیرد قیام کردند، مجالس عزاداری هم باید برای براي ادای این مهم باشد و باید گفت اگر کسی حسینی است نباید ذلت را بپذیرد.

حجت الاسلام صفی زاده خطاب به طلاب مدرسه ریحانه النبی(س) سنندج گفت: اگر ما خیمه ای به نام ریحانه النبی (س) ایحاد کرده ایم و کسانی در زیر این خیمه هستند باید تمام این پیام ها را یاد بگیرند به جامعه منتقل کنند، به مانند همان وظیفه ای که حضرت زینب (س) در عصر عاشورا بر عهده داشت و باید گفت که اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می ماند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در پایان تصریح کرد: طلبه ها چند وظیفه مهم دارند: وظیفه اول آنان فهم دین است، البته فهم درست دین همان بصیرت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha