جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

​حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر مدارس علمیه استان کردستان هم از نظر کمّی و هم کیفی رشد قابل توجه و چشمگیری داشته اند و امیدواریم که این روند در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به این که تحصیل در مراکز دانشگاهی با حوزه های علمیه تفاوت های بسیاری با هم دارند، افزود: در مدارس علمیه علاوه بر آموزش دروس، مسائلی همانند تهذیب، تبلیغات دینی و... به طلاب آموزش داده می شود و می توان گفت که مدارس علمیه مرکزی برای تعلیم و تربیت انسان براساس آموزه های دینی می باشند.

وی افزود: طلاب در دوران تحصیل خود در مدارس علمیه، علوم دینی که در آینده می تواند در جامعه راهگشای بسیاری از مشکلات معنوی باشد را مطالعه و فرا می گیرند، لذا کار اصلی طلاب بعد از پایان تحصیلات آغاز می شود.

حجت الاسلام معصوم خانی ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر مدارس علمیه استان کردستان هم از کمی و هم کیفی رشد قابل توجه و چشمگیری داشته اند و امیدواریم که این روند در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار تاکید کرد: یکی دیگر از کارهای خوبی که در سال تحصیلی جدید در حوزه استان کردستان انجام گرفت، بحث تاسیس مدرسه علمیه قرآنی در شهرستان بیجار بود. از چندی پیش نیاز به مدرسه علمیه قرآنی در استان کردستان احساس می شد، زیرا این استان از نظر استعدادهای قرآنی در کشور جایگاه ممتاز و برتری دارد، لذا تاسیس مدرسه قرآنی می تواند علاقمندان به قرآن کریم را گردهم آورد و آنان را ساماندهی کند.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان سخنان خود گفت: حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان نسبت به مدارس علمیه استان توجه و دلسوزی ویژه ای دارند و در دوران مدیریت وی شاهد ارتقا کمی و کیفی مراکز دینی در این منطقه از ایران اسلامی بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha