جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله عباسعلی سلیمانی - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

حوزه/ آیت‌الله سلیمانی گفت: بصیرت یعنی اعمال و رفتار خود را با سیره ولی‌فقیه و قطب‌نمای زمان خویش تطبیق داده و از ایشان تبعیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، در اختتامیه هشتمین دوره بصیرت استانی، ضمن طلب عافیت و شفا برای مجروحان حادثه چابهار، اظهار داشت: آیه پایانی سوره مبارکه فتح ما را به چند خود آزمونی در راستای بصیرت وا‌می‌دارد، بدین گونه که از خودمان آزمون به عمل‌آوریم، به خودمان نمره دهیم یعنی همان کاری که در قیامت با ما خواهد شد.

وی به سخن امیرالمؤمنین علی(ع) که فرمودند «شایسته است که هر مؤمن کارهای روزانه را هر شب بررسی و خود را مورد ارزیابی قرار دهد» اشاره کرد و بیان داشت: خیلی زیباست که ما در پایان برگزاری دو هفته دوره بصیرت در روز پایانی یک خود آزمونی از خود به عمل‌آوریم.

آیت‌الله سلیمانی افزود: محور اول و خود آزمونی نخست، بودن با پیامبر اکرم(ص) است و این نشان می‌دهد که در جامعه اسلامی پیامبر قطب‌نما، الگو و اسوه بوده و سنت و سیره ایشان در دین مبین اسلام، حجت و راهنما است.

امام جمعه زاهدان به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: بعد از رسول گرامی اسلام قطب‌نمای امت اسلامی حضرت علی(ع) است و در هر عصری ما قطب‌نمای دوران خود را داریم تا جامعه به هرج‌ومرج و تشتت آرا و افکار دچار نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز اگر ما اهل بصیرت هستیم و می‌خواهیم خود آزمونی کنیم، همراهی با ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ملاک است چون امروز قطب‌نما و راهنما ایشان هستند.

آیت‌الله سلیمانی بیان داشت: ولایت‌فقیه ازنظر حضرت امام خمینی(ره) رکن اصلی انقلاب اسلامی، اساس برپایی خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عصر غیبت امام زمان(عج)، هدیه الهی و بر مردم حجت است.

وی تصریح کرد: قرآن به نحوه بودن با قطب‌نمای جامعه این‌چنین اشاره می‌کند که حق ندارید بر پیامبر پیشی بگیرید و می‌بایست درست به‌مانند فرشتگان با تمام وجود به دستورات عمل کنید و در حال حاضر ما باید در تمام امور اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با مقام معظم رهبری همراه باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: هرگونه راه، روش و رفتاری که برخلاف سیره پیامبر اکرم(ص) و ولایت‌فقیه باشد ما را از زمره بودن و همراهی با ایشان خارج می‌کند.

امام جمعه زاهدان گفت: بصیرت یعنی اعمال و رفتار خود را با سیره ولی‌فقیه و  قطب‌نمای زمان خویش تطبیق داده و از ایشان تبعیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم شرط تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و ولایت‌فقیه این است که هر اقدامی که انجام می‌دهیم می‌بایست سر به دامن تقوا برگردد تا بودن و همراهی با پیامبر اکرم (ص) و مقام معظم رهبری شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha