جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یتیم خانه اسلامی در میانمار

حوزه/ یتیم خانه کودکان مسلمان که خشونت های سال ۲۰۱۳ توسط بودایی های افراطی به آتش کشیده شد، اجازه بازسازی و مرمت را از سوی مقامات دولتی از دست داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  آناتولی، جامعه اسلامی در یک شهر دورافتاده در شمال شرقی میانمار اجازه بازسازی و تعمیر یک یتیم خانه خسارت دیده را نداشته و مقامات محلی این شهر حق مالکیت زمین یتیم خانه را نیز از مسلمانان گرفته و به یک مدرسه دولتی در همسایگی آن داده اند.

در حمله بوداییان افراطی و نیروهای دولتی در خشونت های سال 2013  در ایالت شان، شرقی‌ترین ایالت میانمار، بسیاری از ساختمان ها و مغازه  های مسلمانان در شعله های آتش سوختند.

در این حملات ضد مسلمانی که از 28 می آغاز شد، حداقل 1 نفر کشته و چند تن دیگر مجروح شدند؛ پس از خشونت های ضدمسلمانی در چند شهر میانمار در راخین در سال 2013، نیز دولت میانمار هیچ اقدامی برای جلوگیری از کشتار و شکنجه به کار نبسته و نظامیان ارتش نیز به بهانه مبارزه با تروریسم در این کشتارهای دسته جمعی مشارکت داشتند.

تین آئونگ یکی از ساکنین مسلمان منطقه در این باره گفت: هنگام بروز خشونت ها ما با مقامات تماس گرفتیم و از آن ها خواستیم از ما حمایت کنند. آن ها به ما گفتند که نگران چیزی نباشیم اما هیچ کاری نکردند.

به گفته او ساکنان مسلمان با اوباش رودررو نشده، فرار کرده یا مخفی شدند.

 

به آتش کشیدن یتیم خانه

در حین خشونت ها، اوباش بودایی قدیمی ترین یتیم خانه اسلامی را محاصره کرده و آن را به آتش کشیدند؛ در این حمله 270 کودک یتیم موفق شدند از طریق درهای پشتی فرار کرده و خودشان را به جای امنی  برسانند.

تین آئونگ یک روزنامه نگار میانماری می گوید: آن ها با بی رحمی درهای جلویی را مسدود کرده و یتیم خانه را به آتش کشیدند؛ یتیم ها خوش شانسی آوردند که مهاجمان از وجود درهای پشتی بی خبر بودند.

به گفته این خبرنگار، هم اکنون مالکیت مکان به یک مدرسه داده شده و این اقدام دولت بازسازی آن را غیرممکن ساخته است.

تین آئونگ گفت: بدون اینکه ما را با خبر سازند مالکیت  یتیم خانه را از ما گرفتند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha