جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کودک ۲ ساله یمنی دربستر مرگ و مادری که اجازه دیدن فرزندش را ندارد

حوزه/ یک مادر یمنی تبار درخواست برداشته شدن ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده تا بتواند کودک ۲ ساله خود را که در بستر مرگ در اوکلند در کالیفرنیا بستری شده برای آخرین بار ملاقات کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ktvu، یک فعال مدنی خواستار برداشته شدن ممنوعیت ورود مسلمانان برای یک مادر یمنی شده است تا وی بتواند کودک 2 ساله در بستر مرگش را در شهر اوکلند در کالیفرنیا برای آخرین بار ببیند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در شهر ساکرامانتوی کانادا ضمن انتشار اعلامیه ای گفت، این مادر که از اهالی یمن می باشد سعی دارد به ایالات متحده سفر کند تا پسر 2 ساله اش را که در بیمارستان کودکان در اوکلند در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و چیزی از عمرش باقی نمانده ملاقات کند.

عبدالله حسن کودک دو ساله یمنی از یک بیماری نادر مغزی رنج می برد و برای درمان پزشکی توسط پدرش علی حسن، یک شهروند آمریکایی که 5 ماه پیش به این کشور آمده به بیمارستان منتقل شده است.

پدر عبدالله روز گذشته در مصاحبه ای خبری در ساکرامنتو در حالی که اشک می ریخت گفت: پسرم به مادرش نیاز دارد. همسرم هر روز به من زنگ می زند. می خواهد که پسرش را برای آخرین بار بغل کند و ببوسد. و این آخرین فرصت است.

گفته می شود این کودک یمنی شنبه 2 ساله شد. و پوسترهای «تولدت مبارک عبدالله» دورتادور تخت او در بیمارستان در تصاویری که توسط اعضای خانواده او در شبکه های اجتماعی منتشر شده، دیده می شوند.

عبدالله به یک بیماری نادر مغزی به نام هیپومیلیناسیون مبتلا است که مانع از تشکیل بافت های چربی به دور سلول های عصبی و ایجاد ارتباط آن ها با یکدیگر می شوند. تمامی موراد این بیماری کشنده نیستند، اما بیماری عبدالله از بدترین نوع بوده و سبب شده توانایی تنفس را از وی بگیرد. پزشکان پیش بینی کرده اند که این کودک زمان زیادی زنده نخواهد بود.

شیما سویله مادر او که ملیت یمنی دارد به خاطر طرح ممنوعیت ورود مسلمانان از کشورهای مسلمان نشین که توسط ترامپ به اجرا درآمده، اجازه رفتن به آمریکا را ندارد تا بتواند برای آخرین بار پسرش را ببیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha