جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدویت

حوزه/ استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به این که معلومات مهدوی جامعه با معرفت به امام فاصله زیادی دارد، گفت: معرفت یعنی شناختی که تبعیت را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام روح الله موسوی، در نشست مهدویت که در مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان برگزار شد، با تبیین اهمیت و لزوم انتظار، گفت: امام زمان کجای زندگی ما جای دارند؟ اصلا دلمان برای امام زمان تنگ می شود؟ کدام بار امام زمان را از زمین برداشته ایم؟

استاد مرکز تخصصی مهدویت افزود: نه تنها نسبت به فرج و ظهور امام زمان(عج) دغدغه ای نداریم، بلکه خودمان نیز باری روی دوش ایشان محسوب می شویم. در صورتی که آمده بودیم یار باشیم نه بار.

حجت الاسلام  موسوی ضمن ابراز این نکته که همه ی ادیان به آمدن منجی اعتقاد دارند، به بیان جایگاه مهدویت در دین اسلام پرداخت و گفت: بنابر اتفاق شیعه و سنی رسول اکرم(ص) می فرمایند: "من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته  جاهلیه" هر کس بمیرد و نسبت به امام زمانش معرفت نداشته باشد به مرگ جاهلیت مرده است. یعنی عدم شناخت امام موجب می شود شخص کافر از دنیا برود.

وی افزود: نمی توان به توحید رسید مگر از کانال امام زمان(عج)، بنابراین باید نسبت به امام معرفت داشت؛ اسلام منهای امام محصولی جزء داعش، وهابیت، و ... را نخواهد داشت.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم ادامه داد: معلومات مهدوی جامعه با معرفت به امام فاصله زیادی دارد. معرفت یعنی شناختی که تبعیت را به همراه داشته باشد.

وی در پایان ضمن معرفی کتاب های نگین آفرینش و درسنامه مهدویت، خاطر نشان کرد: طلاب وظیفه دارند روایات پیامبر و امامان معصوم(علیهم السلام) در بیان شرایط ظهور امام زمان(عج) را فرا بگیرند و به مردم برسانند و سعی کنند دستان مردم را در دستان حضرت قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha