جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ همایش طلیعه حضور حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ داوودی گفت: ارکان مهم جذب یک استاد توانمندی در سه محور اصلی، علم، مهارت و اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فریده داوودی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور، در جمع معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران استان گلستان، رکن اساسی و لازم مدیریت را شیوه و بازدهی مدیریت عنوان کرد و گفت: اثربخشی و بازدهی یک مجموعه با سنجش و بررسی خروجی و صادره‌ها میسر می‌گردد. میزان موفقیت خروجی در تشخیص و ارزیابی مدیریت مؤثر و مفید است.

وی با بیان این که شناخت شاخص و معیار محصول و خروجی یک مجموعه از عوامل مهم سنجش و ارزیابی است، تصریح کرد: هدف مدارس علمیه تربیت نیروها و افراد عالم، مهذب، بصیر و با اخلاق است که کارکرد مفید و مؤثری در جامعهٔ خود داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور ارزیابی صحیح و دقیق را ارزیابی حین عمل دانست و افزود: ارزیابی پس از عمل برای جبران در دفعات بعد و آینده مؤثر است لذا باید ضمن تولید محصول در حال ارزیابی بود.

وی به طرح هسته‌های مشاوره به‌عنوان ابزار بیرونی هشداردهنده اشاره کرد و گفت: در روایت آمده است هر انسانی نیازمند واعظ درونی و بیرونی است بنابراین وجود افرادی که مجموعه را با نقاط قوت و ضعف خود آشنا کند امر ضروری و لازم است.

داوودی با بیان اینکه معاونت آموزش مدارس با حجم بالای کاری بعضاً دچار روزمرگی شده و از رشد و تعالی اصلی بازمی‌ماند خاطرنشان کرد: وجود هسته‌های مشاوره در کنار آموزش مدارس زمینهٔ ارجاع امور به مراجع اصلی خود را با رصد و گرادهی به مدرسه فراهم می‌کند.

وی نگاه به خروجی موفق و ارزیابی ارتقا سطح و نزدیکی به هدف را از نکات مهم آموزش مدارس دانست و تأکید کرد: رسیدن به خروجی مطلوب نیازمند چند مؤلفهٔ پیوسته و هماهنگ است که یکی از آن مؤلفه‌ها دقت در ورودی حوزه‌ها است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه ثبت‌نام حداکثری با پذیرش حداکثری متفاوت است تصریح کرد: ثبت‌نام باید حداکثری باشد تا قدرت انتخاب در پذیرش و جذب استعدادهای برتر و نخبه بالا برود.

وی با بیان اینکه پذیرش در مقطع سطح سه به‌صورت عمومی برگزار می‌شود، عنوان کرد: آزمون سطح سه با دروس عمومی شروع‌شده و به آزمون و محاسبهٔ تخصصی ختم می‌شود.

داوودی مهم‌ترین مؤلفه در رسیدن به خروجی موفق را استاد عنوان کرد و گفت: از ارکان مهم جذب یک استاد توانمندی در سه محور اصلی، علم، مهارت و اخلاق است. لذا باید همیشه جذب بهترین‌ها ملاک عمل و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

وی به شرایط تحصیل برای افراد دارای کارشناسی همسو اشاره کرد و گفت: فارغ‌التحصیل رشته‌های دانشگاهی همسو قرار است با برنامه خاص جذب حوزه شده و در زمان کوتاه‌تری مدرک سطح دو را بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha