جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویری از مراحل پایانی ساخت و ساز مسجد زیبای کمبریج

حوزه/ مسجد زیبای تازه کمبریج و نخستین مسجد تک منظوره این شهر با بودجه ۲۳ میلیون یورویی در مراحل پایانی ساخت و ساز قرار دارد و تا پایان سال جاری میلادی افتتاح می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از کمبریج ایندیپندنت، یک مسجد زیبا در شهر کمبریج انگلستان با بودجه 23 میلیون یورویی که به زودی قرار است به یکی از ساختمان های نمادین این کشور تبدیل شود و تا پایان امسال افتتاح گردد.

کارکنان ساختمانی اعلام کرده اند که رسما تا پایان این ماه کلیدهای مسجد را تحویل دهند، اما افتتاح رسمی مسجد زمانی انجام خواهد شد که تمامی مراحل ساخت و ساز از جمله نصب شیشه های رنگی پنجره‌ها و کف سنگ مرمرین به پایان برسند.

دکتر تیم وینتر، سرپرست هیات معتمدین مسجد که 4 دهه مسلمان بوده، می گوید: این مسجد، برجسته ترین مسجد در بریتانیا از نظر معماری است.

جمعیت رو به رشد مسلمانان کمبریج پروژه چند میلیونی را به وجود آورد. 4 میلیون یوروی این پروژه توسط یک شرکت ترکیه ای، 300 هزار یورو توسط یک دانشجو در بستر بیماری و 100 هزار یوروی آن توسط یک هنرمند ترک تبار فراهم شده است.

مسجد دارای ظرفیت نماز برای 1000 نمازگزار است و پارکینگ مسجد فضایی برای 82 اتومبیل و 300 چرخ فراهم می سازد.

 دکتر وینتر که در رابطه با مطالعات اسلامی در دانشگاه کمبریج سخنرانی می کند گفت: ظرفیت اینجا 1 هزار نفر است و جایی برای توسعه نیز ندارد؛ مساجد کنونی دیگر ظرفیت ندارند و کمبریج نیز یک شهر بین المللی است و به باور ما هم اکنون 60 ملیت مختلف در جامعه اسلامی از جمله ملیت چینی، نیجریایی و آمریکایی دیده می شوند.

به گفته وی آکسفورد 4 مسجد تک منظوره دارد و این نخستین باری است که در کمبریج چنین مسجدی ساخته می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha