جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با اعضای شورای حوزه علمیه استان فارس

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه کشور به موضوع متون آموزشی اشاره کرد و گفت: کار بسیار بزرگی در این بخش صورت گرفته است، حدود ۶۰ متن درسی نظام جدید آموزشی که از این تعداد بیش از ۴۰ متن تولید جدید است، معرفی شده است که غیر از کتاب بدیل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، ظهر امروز در نشست آیت الله اعرافی با کادر و اساتید مدارس علمیه استان فارس که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه برای حل مشکل تمام نشدن محدوده دروس چند اقدام صورت گرفته است، اظهار داشت: در سطح یک جاری که همان قدیم است، مقداری اصلاحات جزئی صورت گرفته است.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور به برنامه جدید و جاری حوزه اشاره و تصریح کرد: تقویم امسال بسیار انعطاف دارد، آغاز دروس و پایان آن را بر عهده استان گذاشته ایم و ایام تعطیلی و تحصیلی را نیز مدیریت استان مشخص می کند، همچنین 25 درصد اجازه داده شده تا در دروس خودشان تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به این که به تناسب باید برای درس خارج از 120 تا 190 روز تحصیلی را پیاده کرد، اظهار کرد: محدوده دروس بر اساس درس چند استاد پیاده شده، از بسیاری از اساتید نیز نظرخواهی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد: امتحان و زمان امتحان به استان ها واگذار شده است، اما برای هر نیم سال یک امتحان در اختیار قم گذاشته شده تا نظارت و ارزیابی مشترک و عمومی نیز صورت گیرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور ابراز کرد: تعداد دروسی که برای اساتید اعلام شده، سطح یک چهار درس و یک ساعت حضور و برای سطح دو  و سه، سه درس و دو ساعت حضور فعال در خدمت مدرسه باشند.

وی به موضوع متون آموزشی اشاره و بیان کرد: کار بسیار بزرگی در این بخش صورت گرفته است، حدود 60 متن درسی نظام جدید آموزشی که از این تعداد بیش از 40 متن تولید جدید است، معرفی شده است که غیر از کتاب بدیل است. همچنین کتب بدیل موجب تنوع کتاب های آموزشی شده است

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد عنوان کرد: از 29 متنی که در حال تولید است، بیش از 4 هزار روایات در آنها استفاده شده آن هم با یک نگاه هدفمند و هوشمند.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه پذیرش در حال ساماندهی است، تصریح کرد: کمیسیون جذب و گزینش فعال شده و بر فرایند اصلاح نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha