جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کعبی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران با بازگشت به امامت و الهام از غدیرخم و بر پایه نهضت امام حسین(ع) و با اطاعت از نائب عام امام زمان(عج) حضور امامت را در صحنه اداره جامعه در عصر غیبت باز تولید کردند و این پیام حقیقی انتظار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، در همایش «انقلاب فاطمی» که عصر امروز در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار شد، با گرامی داشت چهلمین فجر فاطمی انقلاب اسلامی، گفت: الحمدلله همه محاسبات غلط و یاوه گویی های مزدوران شیطان بزرگ در منطقه نقش بر آب شد و ملت مومن و انقلابی ایران چهلمین سالگرد پیروزی را با اقتدار بیشتر و نصرت افزون تر جشن می گیرند.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب برآمده از معارف اهل بیت(ع) است که با رهبری فرزند حضرت زهرا(س) و نائب عام امام زمان(عج) آیت الله العظمی روح الله الموسوی الخمینی شکل گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از مولفه هایی که در شکل گیری  پیروزی انقلاب نقش کلیدی داشت، خود اسلام بود، زیرا اسلام موتور محرک ملت ایران برای برچیدن نظام طاغوتی بود. مولفه دوم رهبری الهی حضرت امام خمینی(ره) بود، زیرا ما معتقدیم امامت روح اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که پیوند امت و امامت در انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) عینیت یافت، تصریح کرد: اسلام بدون رهبری و امامت، نه پیشرفتی می کند، نه حرکتی می آفریند و نه حیات واقعی به ارمغان می آورد، زیرا اسلام بدون امامت مانند جسم بدون روح است. اگر بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) زودهنگام انحراف در رهبری الهی پیش آمد، آن انحراف باعث شد تا نخبگان و خواص جامعه با اشرافی گری و فساد و توجه به ثروت و قدرت، زمینه را برای حکومت های بنی امیه و معاویه فراهم سازند و جامعه اسلامی را به گمراهی بکشانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ملت ایران در چهار دهه گذشته، با بازگشت به امامت و الهام از غدیرخم و بر پایه نهضت امام حسین(ع) که ملت شعار می دادند «نهضت ما حسینی است رهبر ما خمینی است»، و با اطاعت از نائب عام امام زمان(عج) و مرجع بزرگوار، حضور امامت را در صحنه اداره جامعه در عصر غیبت باز تولید کردند و این پیام حقیقی انتظار است.

وی گفت: عنصر سومی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت شبکه عظیم روحانیت و حوزه های علمیه با محوریت مساجد، جلسات قرآن و اقشار گوناگون جامعه به ویژه بازاریان متعهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بازاریان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند. همچون شهید عراقی که بازار تهران را در کنار نهضت امام بسیج کرد.

وی افزود: چهارمین عنصر نقش آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه بود. مردم ایران به تبعیت از امام در صحنه حاضر شدند و پیوند عمیق امت و امام را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در پایان صبر و مقاومت و پایداری ملت ایران در سال های بعد از پیروزی انقلاب را یادآور شد، و گفت: استقامت ملت ایران در برابر تحریم های دشمنان و پشتیبانی آنان از نظام ولایت فقیه موجب تداوم انقلاب شد.

وی افزود: خداوند بر ملت ایران منت گذاشت و پرچم عزت و افتخار را بر دوش حضرت امام خامنه ای نهاد تا ایران اسلامی را در چهار دهه از خصومت های دشمنان مصون نگه دارد و با هوشیاری خود توطئه های آنان را خنثی سازد، و در چهار دهه پیشرفت و آبادانی، کشور را هدایت و رهبری کند. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha