جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از نگرانی رهبر انقلاب اسلامی نسبت به شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: برخی آگاه یا ناآگاه به دنبال تغییر چهره و وضعیت استان قم هستند چرا که قم منبعی برای معرفی انقلاب و اسلام است و اگر این استان دچار مشکلی شود خطر آن به دیگر نقاط کشور و جهان اسلام نیز خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمن در دوره‌های مختلف به دنبال تغییر هویت ملت ایران بوده است، اظهار کرد: تعریف از کوروش، برگزاری مراسم در تخت جمشید و تغییر تاریخ بخشی از جریان‌هایی بوده که توسط دشمن دنبال شده است.

وی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: تبدیل فرهنگ شاهنشاهی به فرهنگ اسلامی کار بسیار سختی بوده که طی این دهه‌ها توسط نیروهای انقلابی دنبال شده است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) استقلال را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ایران اسلامی تنها کشوری در دنیاست که وابستگی به ابرقدرت‌های دنیا ندارد و برای انجام کارهای خود لازم نیست از کشوری دستور بگیرد و با شخصی هماهنگ کند.

وی با تاکید بر اینکه فعالان قرآنی باید نسبت به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه قرآن و عترت اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی طی این دهه‌ها توانسته در ترویج آموزه‌های قرآن کریم به جایگاه مطلوبی برسد اما بازهم باید تلاش‌ها و فعالیت‌ها استمرار یابد و تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: درمان بیماری یک شخص مبتلا، با شفاست نه با دارو، بلکه دارو بهانه و ابزار است به همین علت بسیاری از افراد دارو مصرف می‌کنند اما به شفا نمی‌رسند؛ خداوند متعال نیز قرآن کریم را شفا خوانده و از اثربخشی قطعی آن سخن به میان آورده است. البته افرادی که مبتلا به امراض درونی هستند یا به قرآن مراجعه نمی‌کنند یا مراجعه آن‌ها از روی میل و رغبت نیست یا بعد از مراجعه به نسخه و دستور قرآن کریم عمل نمی‌کنند یا عمل آن‌ها ناقص است.

وی از نگرانی رهبر انقلاب اسلامی نسبت به شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: برخی آگاه یا ناآگاه به دنبال تغییر چهره و وضعیت استان قم هستند چراکه قم منبعی برای معرفی انقلاب و اسلام است و اگر این استان دچار مشکلی شود خطر آن به دیگر نقاط کشور و جهان اسلام نیز خواهد رسید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha