جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کمساری

حجت الاسلام کمساری گفت: اگر نسل جوان با اندیشه حضرت امام (ره) آشنا شوند انقلاب از تحریف مصون خواهد بود، زیرا شالوده این انقلاب افکار امام (ره) بوده و مردم اندیشه و گفتمان امام(ره) را دریافتند و به آن لبیک گفتند، لذا بر ما و همه دلسوزان انقلاب و نظام است که جامعه جوان را با اندیشه های حضرت امام (ره) آشنا کنیم.

حجت الاسلام عباس کمساری در  حاشیه برگزاری همایش تاثیرات امام خمینی(ره) بر جهان اسلام در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به عدم جدایی نام انقلاب از نام حضرت امام (ره) اظهار کرد: در این خصوص فرمایش پرمعنایی از رهبر انقلاب وجود دارد که فرموده اند "این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای عالم شناخته شده نیست"، لذا باید گفت این انقلاب ثمره زحمات امام (ره) و شهدایی است که رهبری امام(ره) را پذیرفتند و امروز نیز رکن اساسی نظام و انقلاب موضوع ولایت فقیه است.

*رابطه انقلاب، امام و ولایت فقیه  بهم پیوسته است

وی افزود: همان گونه که نمی توانیم انقلاب را بدون وجود امام(ره) ترسیم کنیم، به طور قطع امروز نیز نمی توانیم انقلاب را بدون حضور ولایت فقیه ترسیم نماییم و لذا این ارتباط، ارتباطی کامل و دوطرفه است و هر یک از این امور از انقلاب گرفته شود، به یقین اهدافی که مردم برای آن به میدان آمدند و خون دادند سلب شده است.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) اصفهان با تاکید بررسالت جوانان برای آشنایی با افکار و گفتمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: اگر نسل جوان با اندیشه حضرت امام(ره) آشنا شوند انقلاب از تحریف مصون خواهد بود، زیرا شالوده این انقلاب افکار امام (ره) بوده و مردم اندیشه و گفتمان امام(ره) را دریافتند و به آن لبیک گفتند ولذا بر ما و همه دلسوزان انقلاب و نظام است که جامعه جوان را با اندیشه های حضرت امام(ره) آشنا کنیم تا روزی به این نقطه برسیم که همه مردم با اندیشه امام(ره) آشنا شوند.

وی هم چنین نقش قشر طلاب و روحانیت را در تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) و حفظ و حراست از انقلاب مهم ارزیابی کرد و افزود: روحانیت در این مسیر دو وظیفه بر عهده دارند، در وهله اول آشنایی با اندیشه عمومی امام(ره) که این نکته بر همه مردم لازم است و وظیفه بعدی که به عهده طلاب و روحانیون می باشد تحلیل و تفسیر اندیشه امام(ره) است.

حجت الاسلام کمساری با اشاره به تبیین دلایل تحلیل اندیشه های حضرت امام(ره) عنوان کرد: امام(ره) تنها یک رهبر سیاسی برای مردم نبود، بلکه یک مجتهد، مرجع تقلید، فقیه، اصولی و یک مفسر و فیلسوف بود و لذا باید حوزه های علمیه به این سمت رفته و اندیشه های امام(ره) را در همه این زمینه ها تحلیل کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس اندیشه ای ماندگار خواهد شد که عده ای آن را تحلیل و تفسیر کنند و اگر این اتفاق رخ دهد علی القاعده حوزه های علمیه نیز به رسالت خود در این باره عمل کرده اند.

انتهاییام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha