جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاد مدرسه علميه صديقه طاهره(س) نوشهر

حوزه/ استاد مدرسه علمیه خواهران نوشهر گفت: اگر افراد جامعه در جریان نقش تفکر سازی اسلامی توسط مادران نمونه، به خوبی پرورش یابند؛ موج عظیم پیشرفت و تحول مثبت، امت اسلامی را در برمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، خانم عباسپور، طی سخنانی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر بیان کرد: نقش زن، به عنوان همسر در یاری رساندن به مرد در جهت قرب الهی بسیار مهم و حائز اهمیت است چنان که حضرت علی علیه السلام در جواب پرسش پیامبر که از او پرسید: " فاطمه را چگونه همسری می یابی؟ " فرمود: " نِعمَ العون علی طاعة الله " این فرمایش بیانگر اهمیت یک زن نمونه در فرهنگ سازی خانوادگی است.

وي با اشاره به نقش موثر زنان در پرورش نسلی ولایی و جامعه ای سالم و الهی گفت: اگر افراد خانواده در جریان نقش تفکر سازی اسلامی توسط مادران نمونه، به خوبی پرورش یابند و این جریان سازی به اجتماع سرایت کند، موج عظیم پیشرفت و تحول مثبتی امت اسلامی را در برمی گیرد.

وی تصریح کرد: سیره زندگی عملی، رفتاری، شخصی و اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها نیز درسنامه ای جامع، کامل، راهگشا و بصیرت بخش برای بانوان جامعه اسلامی است كه در تمام ابعاد زندگی خویش، راه و مسیر را برای الگو گرفتن همه زنان و مادران فاطمی، ترسیم كرده است.

مشاور مدرسه علمیه خواهران نوشهر در پایان خاطر نشان کرد: با نگاهی به تاریخ زندگی این بانوی عظیم الشان و مبنا قراردادن رفتار کامل، جامع و شاخص ایشان درمی یابیم که یک زن و مادر، چقدر می تواند در پرورش نسلی بصیر، پاک، آگاه و حق مدار، موثراست.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha