جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ششمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاههای اجرایی و تشکل های مردمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قمی با بیان این که ایده پردازی و اجتماعی شدن امر به معروف مهم است، گفت: در این راستا می توان از جوانان خلاّق حوزه و دانشگاه کمک گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، صبح امروز در ششمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور و تشکل‌های مردمی که در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این که نقد‌ مسئولان یک کلمه قدسی و الهی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در مورد مسئولانی که امروز در معرض هر نوع خطایی هستند ضروری است زیرا نقد مشفقانه موجب تثبیت نظام می شود و در مقابل؛ درست کردن حاشیه امن برای آنان، موجب تضعیف نظام است.

وی با بیان این که پذیرش امر به معروف باعث تحکیم و تثبیت دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که به نحوی به حاکمیت جمهوری اسلامی مرتبط هستند، قطعا وظایف سنگینی در باب امر به معروف و نهی از منکر دارند.‌

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که امر به معروف مراتب مختلفی دارد، تصریح کرد: بالاترین مرتبه امر به معروف حفظ نظام اسلامی و بالاترین مرتبه نهی از منکر تیز تحفظ از تضعیف نظام است.

وی با بیان این که امام بنیان گدار نهاد پر برکت سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: امام در حکم تاسیس این نهاد فرمودند، ترسیم خوبی ها و تشویق به انجام آن و تصویر سازی بدی ها و زشتی ها که همان نهی از منکر است، از جمله وظایف خطیر این نهاد است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: وثیق ترین ماموریت کاری در مورد امر به معروف و نهی از منکر مربوط به این نهاد است، اگر نهاد های دیگر وظیفه ستادی و راهبردی داشته باشند سازمان تبلیعات اسلامی وظیفه عملیاتی و ماموریتی برای این فریضه الهی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی در پایان با بیان این که ایده پردازی و اجتماعی شدن امر به معروف است، گفت: در این راستا می توان از جوانان خلاق حوزه و دانشگاه کمک گرفت، زیرا امر به معروف یک پدیده اجتماعی است و مناسبات اجتماعی را وسیع می کند و افراد تحت این فریضه مراقب و موظب همدیگر خواهند بود. یعنی خیر خواهی از روی دلسوزی که در بطن این امر جا دارد.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha