جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: آئین‌ها و مراسم مذهبی ازجمله اعتکاف، نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به‌ویژه در بین قشر جوان جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست هماهنگی آئین معنوی اعتکاف، بر استفاده حداکثری از این ظرفیت مذهبی تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش آئین‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: آسیب‌های اجتماعی رفته‌رفته در جامعه گسترش یافته؛ اما در کنار آن ارتقای ظرفیت معنوی نوجوانان و نسل‌های جدید در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته آسیب‌های اجتماعی به‌نوبه خود رفته‌رفته افزایش یافته و بیشتر شده است؛ اما درزمینهٔ افزایش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با پیشرفت آسیب‌های اجتماعی مقداری عقب‌تر هستیم؛ ازاین‌رو ضروری است برنامه‌هایی نظیر اعتکاف تقویت شده و گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن عید نوروز امسال با ایام اعتکاف و میلاد امام علی(ع)، اظهار کرد: امسال عید ما بیش از سال‌های پیش عید علوی است؛ زیرا ولادت امام علی(ع) شب عید نوروز است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به رسم تحویل سال نو در مساجد در خراسان شمالی، گفت: تقارن موعد اعتکاف با لحظه تحویل سال نو فرصت مناسبی برای این رویکرد مردم است که ساعت عید در مساجد حضور یابند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با اشاره به بهره‌گیری از حضور ارزشمند علما و اساتید برجسته حوزه علمیه در اعتکاف، گفت: همچنین با توجه به دو مناسبت متقارن با ایام اعتکاف، مداحان در این مراسم نقش‌آفرینی ویژه‌ای دارند.

وی افزود: در سال‌های گذشته مداحان فعال در مراسم اعتکاف از سوی نهاد تبلیغات اسلامی هماهنگی و ساماندهی می‌شدند؛ اما امسال این هماهنگی از سوی کانون مداحان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌ها و جلسات مذهبی مختلف در طول ایام اعتکاف، گفت: در برنامه‌هایی نظیر اعتکاف ذائقه‌های مختلفی وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که برخی در پی عبادت فردی بوده و برخی بیشتر متمایل به برنامه‌های عبادی جمعی هستند؛ ازاین‌رو به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در طول سه شبانه‌روز ایام البیض برنامه‌های متعدد فردی و جمعی عبادی در این مساجد برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha